2014年6月22日 星期日

[音樂] Jason Mraz - Back To The Earth

Youtube - Jason Mraz - Back To The Earth
Spotify - Jason Mraz – Back To The Earth


這次的歌曲叫做 Back to the earth 回到地球

但我把他翻成反璞歸真 這樣翻起來挺順的 又很好聽很文青的感覺

這是Jason預計在夏天發行的專輯 YES中的第12首歌

也是第四首放出的音源


不要問我第三首在那裏 那首不對我的胃口

這首歌輕快輕鬆 聽了琅琅上口 有種直逼 I'm yours 的感覺

但是走比較慵懶的風格 和Jason 前期的歌起還是有些許的差異

而這首歌也是一開始就抓住我的耳朵

並不是因為旋律 也不是因為歌聲(雖然都是頂級的)

卻是因為那精美的雞叫聲 我對這種東西完全沒有抵抗力啊



以下是歌詞不負責中文翻譯
(或許有些地方會耳包 請見諒)


(拍翅聲)
(雞叫聲)

Du du du du Tu Tu x6

Whenever my head starts to hurt
Before it goes from bad to feeling worst
I turn off my phone 
I get down low
I put my hands in the dirt

每當我的頭開始隱隱作痛
在它開始加劇變得難以忍受前
我會關掉我的手機
我會保持低調狀態
並用雙手去感覺土地

I try to stop the world from moving so fast
Try and get a grip on where I'm at
To simplify this busy life 
And get my feet in the grass

我試著讓世界別運轉的這麼快
試著理解所我在的地方
去簡化這忙碌的生活
再用雙腳去感受草地

I'm going back to the Earth
I'm going back to the Earth
I'm going back to work
I'm going back to the Earth

我要返璞歸真
我要返璞歸真
我可返回工作崗位了
我要返璞歸真

Du du du du Tu Tu

The only explanation for a high rise
Must be that everybody wants to get it high 
And move on up to a deluxe apartment in the sky

唯一踏上雲霄的理由
一定要是每個人都想要愉悅高飛
然後入住在天際的豪華公寓

Well, the higher we go, the taller we grow
We lose sight of our land below
You can have your place up in outer space
Cause my home is where my food is grown

嗯,爬得越高,看得越遠
直到看不見地表的景致
你可以在宇宙找自己的地盤
因為我的家就在食物生長的地方(1)

I'm going back to the Earth
I'm going back to the Earth
I'm going back to work
I'm going back to the Earth

我要返璞歸真
我要返璞歸真
我可返回工作崗位了
我要返璞歸真

I'm going back, (Back to the earth)
Du du du du Tu Tu x2 (Back to the earth, Back to work)
[Alright let’s get to rest sing over this bridge.] (Back to the earth)

我要回到
[好啦,我們唱完這段就休息吧。]

We are animals (we are animals)
We are wild (we are wild)
And we'll start with emotions at the bottom of the ocean 
Now we’re swingin’ from the top of the trees

我們像是動物 (我們像是動物)
我們自由奔放 (我們自由奔放)
我們可以隨心所欲地開始,就在海洋的深處
現在我們在樹梢上搖擺

We are animals (we are animals)
We are wild (we are wild)
And we'll truly be forgiven when we start getting back,
To living with the land in harmony

我們像是動物 (我們像是動物)
我們自由奔放 (我們自由奔放)
而我們終將解脫,當我們準備返回
去生活在和諧的大地

I'm going back to the Earth
I'm going back to the Earth
I'm going back to work
I'm going back to the Earth


Oh Yeah

Du du du du Tu Tu  (back to the Earth)
I'm going back  (back to the Earth)
I'm going back to work (back to work)
I'm going back to the Earth (back to the Earth)
Two more times around!

我要返璞歸真
我要返璞歸真
我可返回工作崗位了
我要返璞歸真
再來兩遍吧!

Du du du tu tu tu (back to the Earth)
Du du du tu tu tu (back to the Earth)
Du du du tu tu tu (back to work, back to the Earth)
One more time around the World

我要返璞歸真
我要返璞歸真
我可返回工作崗位了
我要返璞歸真
再來一遍 世界

Du du du tu tu tu (back to the Earth)
Du du du tu tu tu (back to the Earth)
Du du du tu tu tu (back to work)
Here I come Du du du tu tu tu (back to the Earth)

我要返璞歸真
我要返璞歸真
我可返回工作崗位了
我要返璞歸真
我來啦!

--

註1:別問我說牛羊豬雞長在哪裡,Jason 是個愛護地球的素食主義者唷。

--

如果壓力大到受不了

不妨暫時放下工作 放開惱人不停逼逼叫的手機

和任何智慧型產品 脫掉鞋子 去踏在草地上

讓自然舒緩你的壓力 讓身體和心靈都健康放鬆

而之後回到工作的岡位上 會活力加倍呢

這大概就是這首歌的意思吧

--

同場加映


Youtube - Live Version




Jason Mraz  JM  傑森瑪耶茲

沒有留言:

張貼留言