2014年6月3日 星期二

[音樂] Jason Mraz - Hello, You Beautiful Thing

Youtube - Jason Mraz -  Hello, You Beautiful Thing
Spotify - Jason Mraz – Hello, You Beautiful Thing


這是Yes!專輯裡推出的第二首歌喔

節奏感比起第一首強烈了很多 同樣以吉他做為基底

參與的樂器比起上一首多出不少 雖然還是沒有我最愛的小號

但總算是繽紛多了 而且也有打擊樂器 增加節奏感

很適合夏天的歌曲 有種置身在夏夜的沙灘 營火 棕梠樹 的畫面


而且這首歌又出現了JM高深的碎嘴功力

一長串歌詞都不會打結

此外 這張專輯都是和 Reigning Janes 這個四人女子團體合作

所以這次沒有Toca了 而這個團體之後又改名為 Raining Jane

http://jasonmraz.com/journal/2013/the-reigning-janes/

是說搭配得不錯 但我還是比較喜歡Toca啦



以下是歌詞不負責中文翻譯


Fall out of bed and catch a fading star
Fancy I woke up before my alarm
Rub my mind through my eyes
It's the best I can do
Before it's automatic habit, over turning to you

從床上滾了下來,看見了逐漸黯淡的星辰
真特別,我居然比鬧鐘還早起
透過我的雙眼讓我的精神清醒些
這是我所能做的最好的
在規律的生活習慣完全攻佔你之前

Though her smile when it happened, almost as if it was magic
It means there's a god somewhere and he's laughing
And I shuffle my slipperless toes to the kitchen
Still low to the ground, but high on living

儘管當他微笑時,就像是有魔法參與在其中一般
這代表著上帝正在某處大笑著
而我移動著沒穿上拖鞋的腳丫到廚房
儘管還是低低的貼在地上,卻有著生活高昂的樂趣

And I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing

而我知道,這將會是美好的一天
哈囉,你好,你這美麗的事物

Waking up, I stretch my body and acknowledge the makes
It must be something I did yesterday
Pour a cup of liquid gold, because my engine's still cold
But in a minute everything's gonna change

起床後我深了懶腰,承認了一些事情
那一定是我昨天做的
倒上一杯汽油黑金,因為我的引擎還沒暖機
但在幾分鐘後,一切都會不一樣了

'Cause I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing
Hello, hello, you beautiful thing

因為我知道,這將會是美好的一天
哈囉,你好,你這美麗的事物
哈囉,你好,你這美麗的事物

This is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
This is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)

這就是我所期待的(這就是我所期待的) (x2)

Looking out from a cul-de-sac watching the bend of the Earth take the black of The night from the dirt
I can see from the depths of my readjusting eyes a reflection of yes's in that ever changing sky

從這路的盡頭看著宛如疫病般夜晚,正順著地球的弧度一點一點的吞噬住大地
我可以在深淵中重新調整我的眼睛,看著正向的能量從不斷變化的天空反射下來

But why do bad dreams linger long after I awake?
I don't need no scenes of violence or pain replayed
And I feel quite foolish sometimes when I pray
But my thoughts are all I've got so I try to make them brave

為什麼噩夢總是猶存
我不需要這些暴力痛苦的場景一再放送
當我祈禱的時我感到格外彆扭
但這些的念頭是我僅有的,所以我會讓它們變得更加勇敢

And I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing
Hello, hello, you beautiful thing

因為我知道,這將會是美好的一天
哈囉,你好,你這美麗的事物
哈囉,你好,你這美麗的事物

Oh now this is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
Oh this is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
Oh this is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
Oh this is what I've been waiting for (Hello)

這正是我所期待的(這就是我所期待的)
這就是我所期待的(這就是我所期待的) (x3)

And I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing...

因為我知道,這將會是美好的一天
哈囉,你好,你這美麗的事物


--

由於英文歌詞也是網路上找來的

可能會有錯誤 而這也導致翻譯上出現不少的困難

特別是中間那兩句超長的句子 囧>

--

同場加映

Youtube - Live Version






沒有留言:

張貼留言