2014年6月4日 星期三

[音樂] Hudson Taylor - Drop In The Ocean

Youtube - Hudson Taylor - Drop In The Ocean
Spotify - Hudson Taylor - Drop In The Ocean


Hudson Taylor 是一個來自於愛爾蘭的雙人組合 改名前是Harry and Alfie

其實就是兩位歌手的名字 而改名後是兩兄弟的姓氏 沒錯 他們是兄弟檔

也因為如此 他們的聲音可是非常的搭 合音也合得很好 通常由弟弟負責主音

哥哥負責和音 當然也有對換的時候 一點稚氣未脫的聲音 高音十分迷人

再加上音樂多半都是吉他、鋼琴和打擊樂器 清新的風格深得我心


而Drop In The Ocean這首歌呢 原本是放在網路上供大家下載的歌曲

但自從他被收錄進 Hudson Taylor 2015年的專輯 最為 Bonus後

下載的連結就被取消啦!!

Youtube上並沒有專輯版的影片 所以就用官方LIVE版的代替囉



以下是歌詞不負責中文翻譯

People break too easily 
Myself included don’t you see
You think you’ve landed everything 
The best of times come with a sting.

人們總是太容易被擊潰
你沒發現我也一樣嗎
你覺得你已經放下一切
但美好的回憶總是帶著針刺

I’m a drop in the ocean, I 
Live my life, on a wave of emotion and 
Now it’s time to find someone to call my own
Is there someone to call my own 

我像是汪洋中的水滴
我自在快活,在感情的浪潮上
是時候該找到自己的歸屬了
有人能成為我的歸屬嗎

Good times never happened slow 
It was great while it lasted, I hope you know 
Lie back and catch my breath 
Welcome home to my former self. 

歡樂的時光總是過的特別快
我希望你知道,在那之間是非常美妙的
躺下來喘口氣吧
歡迎回家以前的我

I’m a drop in the ocean, I 
Live my life, on a wave of emotion and 
Now it’s time to find someone to call my own 
Is there someone to call my own. 

我像是汪洋中的水滴
我自在快活,在感情的浪潮上
是時候該找到自己的歸屬了
有人能成為我的歸屬嗎

It’s just a thought that I throw on the ocean 

這只是一個被我拋向汪洋的念頭

Suddenly we’re at the stage where all I know
Is rugged rage and words that blaze into the bone 
I don’t want a world at war, so let me go 
It’s just a thought that I throw on the ocean 
Just a thought that I throw on the ocean

忽然間,我們站在我所熟悉的舞台上
粗鄙的言語和憤怒是否已成為刻骨之痛
我不想要充滿衝突的世界,所以讓我走吧
這只是一個被我拋向汪洋的念頭
只是一個被我拋向汪洋的念頭

I’m a drop in the ocean, I 
Live my life, on a wave of emotion and 
Now it’s time to find someone to call my 
Someone to call my 
Is there someone to call my own 
It’s just a thought that I throw on the ocean.

我像是汪洋中的水滴
我自在快活,在感情的浪潮上
是時候該找到自己的…
自己的…
有人能成為我的歸屬嗎

這只是一個被我拋向汪洋的念頭

--

依據我的見解

這歌詞大概是 剛分手 回歸到自己一個人的生活 站在海邊 看著大海

想要如同在海洋裏的水滴一樣 隨波逐流 悠遊自得

也想讓所有的煩惱都隨著大海離去

--

很好聽吧~

他們最近推出了新的單曲 Battle 也是挺正向的一首歌

我喜歡給予正面能量的歌曲 : D




Hudson Taylor  哈德森泰勒

沒有留言:

張貼留言