2016年8月26日 星期五

[音樂] Josef Salvat - Closer

Youtube - Josef Salvat - Closer
Spotify - Josef Salvat - Closer




接續把之前沒翻完的 喬瑟夫 沙維的專輯翻完

這是專輯中的第五首歌 而第四首就是沉重的Punchline >>傳送門<<


Closer和另外一首 The Days 算是我在這張專輯裡最喜歡的曲目

Closer並不像上兩首歌這麼沉重鬱悶 副歌的節奏感加強很多

雖然聽起來還是不是那種會手舞足蹈的愉悅 但總是比較放鬆了一些

而一進副歌 就可以聽到Josef那也是別有一番風味的假音 

在別首歌裡必較不常聽到的假音 在這裡一次聽個夠



以下是歌詞不負責中文翻譯

Oh we're further than before
And it’s harder than it used to be
When I wanna see you
‘Cause I need to
‘Cause I feel like it
‘Cause I want to
It gets the better of me

我們比以前更遠了
而狀況也比以前艱難
當我想要見你
是因為我需要
是因為我覺得要
是因為我想要
這讓我能控制自己

You don’t know how hard
It is to bare
Getting on without you
Without you I’m not getting anywhere

你不懂這有多難
去忍耐著
過著沒有你的生活
沒有你我哪都過不了

‘Cause every time that I see you
I can’t help but think
That you're a little more distant now
Than you were with me last week
When I just wanna get closer
A little closer to you
Get as close as I can
So close that I can’t breathe unless you do

因為每次我見到你
我不禁想著
你又離我更遠了一點
比起上週你在我身邊時
當我只是想要更靠近一點
再近一點點
盡我所能地靠近
靠近到我無法呼吸除非你也這麼做

Get a bit closer, close to you
Get a bit closer, closer, closer, ah ah
Get a bit closer, close to you
Get a bit closer, closer, closer

再靠近一點,靠近你
再靠近一點
再靠近一點,靠近你
再靠近一點

I close my eyes
I close my eyes
And I pray
Hoping that you
Have got what it takes
But I’m a fool to think you might wait

我闔上我的眼睛
我闔上我的眼睛
然後我祈禱
希望你
已經準備好了
而我只是傻傻地認為你或許會等待

‘Cause every time that I see you
I can’t help but think
That you're a little more distant now
Than you were with me last week
When I just wanna get closer
A little closer to you
Get as close as I can
So close that I can’t breathe unless you do

因為每次我見到你
我不禁想著
你又離我更遠了一點
比起上週你在我身邊時
當我只是想要更靠近一點
再近一點點
盡我所能地靠近
靠近到我無法呼吸除非你也這麼做

Get a bit closer, close to you
Get a bit closer, closer, closer, ah ah
Get a bit closer, close to you
Get a bit closer, closer, closer

再靠近一點,靠近你
再靠近一點
再靠近一點,靠近你
再靠近一點

But you're choosing Stockholm
You’re choosing New York
You touch down in Sydney everywhere that I’m not
We’re going the distance
But how can’t you see
All this resistance
Ain’t coming from me

但你卻選擇了斯德哥爾摩
你選擇了紐約
你抵達了雪梨與其他我不在的地方
我們隔著遠距
但你怎麼看不見
這所有的阻力
不是因我而起

‘Cause every time that I see you
I can’t help but think
That you're a little more distant now
Than you were with me last week
When I just wanna get closer
A little closer to you
Get as close as I can
So close that I can’t breathe unless you do
Unless you do, unless you do
So close that I can’t breathe unless you do
Get a bit closer, closer to you
Get a bit closer

因為每次我見到你
我不禁想著
你又離我更遠了一點
比起上週你在我身邊時
當我只是想要更靠近一點
再近一點點
盡我所能地靠近
靠近到我無法呼吸除非你也這麼做
除非你也這麼做,除非你也這麼做
靠近到我無法呼吸除非你也這麼做
再靠近一點,靠近你
再靠近一點

--

歌詞看來又是一首分首的歌曲

又或是情侶間有一方太過於注重在工作上頭

忘了花心思時間經營感情 讓另一半覺得你怎麼這麼疏遠

--

同場加映
(Live Version)


好喘 囧 但其實表現已經算不錯了  他的肢體語言好好笑喔XD

其他Live演出的假音根本出不來 大概是曲目排在後面的關係




下一首歌 Till I Found You >>傳送門<<

1 則留言: