2019年6月6日 星期四

[音樂] Shockley - Dance With Me

Youtube - Shockley - Dance With Me (目前尚無影片)
Spotify - Shockley - Dance With Me
粉蝨專業--->傳送門

今天要來介紹的歌手 本名叫做Jonathan Shockley 

他生於美國的田納西州 目前只有兩首曲目被發行在Spotify上

連Youtube上都沒有影音檔的歌手現在真的很罕見

Shockley 就是這樣的一個人

網路上沒有太多關於他的資訊

知道他的父親是福音歌手 多少讓他有些歌唱的背景

這或許也是他的歌聲聽起來格外溫柔的原因



以下是歌詞不負責中文翻譯


My words will only waste your time
How we're using "I’m doing fine"
But life's too short for all those silly games
And I'm just not the one who plays
But darling you have caught my eye
Amidst the noise you are my lullaby
And you’re worth the risk of failing change
So I've just got one thing to say

我的話語只會浪費你的時間
我們是如何用著"我還行"
但人生太短不是合作這些愚蠢的遊戲
而我只是那個不願加入遊戲的人
但親愛的你吸引了我的目光
在這些雜音間我只聽見你是我的搖籃曲
而你值得我冒著失敗的風險
所以我只有一件事要說

Will you dance with me
This moment's meant for us
Girl, can't you see
Hurry now before the moment flees
Will you dance with me

你願意和我共舞嗎
這就是我們的時刻
女孩,你能了解嗎
快吧,在這時刻溜走之前
你願意和我共舞嗎

Now I forgot to ask your name
So sing it to me
While we groove and sway
Honey you're my favorite getaway
And I hope you feel the same

我忘記問你的名字了
所以就唱給我聽吧
當我們隨著音樂律動搖擺
親愛的你是我最愛的避風港
而我希望你也這麼覺得

Will you dance with me
This moment's meant for us
Girl, can't you see
Hurry now before the moment flees
So will you dance with me
Throw your cares away
And take my hand
Forget your yesterday
Hurry darling we are running late
So will you dance with me

你願意和我共舞嗎
這就是我們的時刻
女孩,你能了解嗎
快吧,在這時刻溜走之前
你願意和我共舞嗎
把你的擔憂全丟掉吧
然後牽起我的手
忘卻你的昨日
快吧,親愛的我們要遲到了
你願意和我共舞嗎

Now I know you've heard all the stories
And I’m not one for fairy tales
But I know you are the one for me
So just say you will, oh

我知道你聽過了所有的故事
而我不是那個童話中的王子
但我知道你正是我的對的人
所以拜託說你願意吧

Will you dance with me
This moment’s meant for us
Girl, can't you see
Hurry now before the moment flees
Oh baby will you dance with me (with me, with me)
Throw your cares away
And take my hand
Forget your yesterday
Hurry darling we are running late
So will you dance with me

你願意和我共舞嗎
這就是我們的時刻
女孩,你能了解嗎
快吧,在這時刻溜走之前
你願意和我共舞嗎
把你的擔憂全丟掉吧
然後牽起我的手
忘卻你的昨日
快吧,親愛的我們要遲到了
你願意和我共舞嗎



沒有留言:

張貼留言