2019年5月24日 星期五

[音樂] Sandro Cavazza - Enemy

Youtube - Sandro Cavazza - Enemy


粉蝨專業--->傳送門

大家都喜歡的Sandro Cavazza又回來了

最近發現Google他的名字已經跑出了一大堆資訊了

就連中文譯名都顯示了出來 叫做桑德羅·卡夫扎

看來經紀公司/唱片公司 有在做事呢

今天要介紹的歌曲是SC在19年最新的單曲

4月底就在各大串流上架 但像樣的歌詞MV是15號才推出

雖然Enemy這首歌聽起來有點芭樂 有點太過流行+電子

而且還有滿滿的瑞典感

瑞典音樂都有一種滿滿的瑞典風味 但到底是什麼風味這只能自己去感受了

這首歌的節奏相當快 而且高低起伏也非常大

但這一點也難不倒SC

一直以來都有在唱電子音樂的SC對於駕馭快歌簡直駕輕就熟

SC的歌聲把這首平凡的流行歌曲唱出了一個獨特的風味

令人愛不釋耳



以下是歌詞不負責中文翻譯

It's too late to turn back now
We got close but we lost somehow
You don’t know how to compromise
And I don't know how to say goodbye

現在回頭已經太遲了
我們在一起卻不知怎麼迷失了
你不知道該怎麼妥協
而我也不知道該如何道別

If we can't feel what we used to feel
If we can’t be what we used to be
I'll do anything to keep you here
I'll even be your enemy
And if we can't say what we wanna say
If we don't live for another day
Then I'll do anything to keep you here, yeah
I'll even be your enemy
To keep you close to me

如果我們無法感受到我們過去所感受到的
如果我們無法回到我們過去那樣
我會用盡手段把你留在這裡
就算要成為你的敵人
而如果我們無法說出內心話
如果我們無法活過今天
那麼我會用盡手段把你留在這裡
就算要成為你的敵人
就為了把你留在身邊

It's too late to make it right
I’m out of hope and my heart is tired
And you say things just to break me down
And I say things just to hurt you now

已經太遲了
我已經失去希望而我的心也疲憊不堪
而你說的話正巧把我擊潰
而我說的話也正在傷透你

If we can’t feel what we used to feel
If we can't be what we used to be
I’ll do anything to keep you here
I'll even be your enemy
And if we can't say what we wanna say
If we don't live for another day
Then I’ll do anything to keep you here, yeah
I'll even be your enemy
To keep you close to me

如果我們無法感受到我們過去所感受到的
如果我們無法回到我們過去那樣
我會用盡手段把你留在這裡
就算要成為你的敵人
而如果我們無法說出內心話
如果我們無法活過今天
那麼我會用盡手段把你留在這裡
就算要成為你的敵人
就為了把你留在身邊

Won't let it die, won't let it die, no
Won't let it die, I keep you in my soul
Won't let it die, won't let it die, no
Won't let go
Won't let it die, won't let it die, no
Won't let it die, I keep you in my soul
Won't let it die, won't let it die, no
Won't let go

不會讓它逝去,不會讓它逝去
不會讓它逝去,我會把你留在我的靈魂中
不會讓它逝去,不會讓它逝去
不會讓它逝去 (X2)

If we can't feel what we used to feel
If we can't be what we used to be
I'll do anything to keep you here
I'll even be your enemy
And if we can't say what we wanna say
If we don't live for another day
Then I'll do anything to keep you here, yeah
I'll even be your enemy
To keep you close to me

如果我們無法感受到我們過去所感受到的
如果我們無法回到我們過去那樣
我會用盡手段把你留在這裡
就算要成為你的敵人
而如果我們無法說出內心話
如果我們無法活過今天
那麼我會用盡手段把你留在這裡
就算要成為你的敵人
就為了把你留在身邊

Won't let it die, won't let it die, no
Won't let it die, I keep you in my soul
Won't let it die, won't let it die, no
Won't let go
To keep you close to me
Won't let it die, won't let it die, no
Won't let it die, I keep you in my soul
Won't let it die, won't let it die, no
Won't let go

不會讓它逝去,不會讓它逝去
不會讓它逝去,我會把你留在我的靈魂中
不會讓它逝去,不會讓它逝去
不會讓它逝去 
為了把你留在身邊 ↑(X2)

If we can't feel what we used to feel
I'm gonna be your enemy

如果我們無法感受到我們過去所感受到的
那麼我會成為你的敵人

沒有留言:

張貼留言