2019年6月16日 星期日

[音樂] Ben Platt - Bad Habit

Youtube - Ben Platt - Bad Habit
Spotify - Ben Platt - Bad Habit

粉蝨專業--->傳送門


Ben Platt是一位來自與美國的歌手 同時他也是電視/電影/舞台劇演員

算是一位相當有才華的藝人

出身於演藝世家 父親還參與製作了電影 越來越愛你

這樣的一個家庭 也讓Ben從小就對音樂事業相當熱愛

6歲就參與演出了舞台劇 並在好萊塢累積了相當多的歌舞劇的經驗

而讓Ben 出名的則是參與了2012年上映的電影 歌喉讚

會演會唱的他在之後也陸續接了電影、電視劇等等

更在2019年推出了自己的專輯

一般來說 歌舞劇演員的實力都是相當高深的

會比很多歌手以及演員都要來的厲害 而Ben也這是這種人

他的歌聲中可以聽到滿滿的情緒

而且隨著歌曲的進程 聽眾的情緒也跟著歌曲一層層的往上疊加

真是大呼過癮




以下是歌詞不負責中文翻譯


You always said that I'd come back to you again
'Cause everybody needs a friend, it's true
Someone to quiet the voices in my head
Make 'em sing to me instead, it's you

你總是說我會回到你的身邊
因為所有人都需要朋友,這是事實
有人令我腦袋裡的聲音安靜
讓他們對我唱著的,是你

Hate to say that I love you
Hate to say that I need you
Hate to say that I want you
But I do

不想承認說我愛你
不想承認說我需要你
不想承認說我要你
但我就是如此

Bad habit, I know
But I'm needin' you right now
Can you help me out?
Can I lean on you?
Been one of those days
Sun don't wanna come out
Can you help me out?
Can I lean on you?

壞習慣,我知道
但我現在就需要你
你能夠幫我嗎?
我可以依靠你嗎?
經歷了這些日子
太陽也不想要出來
你能夠幫我嗎?
我可以依靠你嗎?

You make me feel like I'm floatin' off the ground
Above this little town, you do
Look at me smile with tears in my eyes
I love the way you lie, I do

你讓我感覺像是漂浮在地面之上
就在這個小鎮之上
看著我笑中帶淚
我喜歡你說謊的樣子,真的

Hate to say that I'm lonely
Hate to say that I miss you
Hate to say that it's dark in here
But it's true, oh

不想承認說我很孤單
不想承認說我想念你
不想承認說這裡很暗
但這是事實

Bad habit, I know
But I'm needin' you right now
Can you help me out?
Can I lean on you?
Been one of those days
Sun don't wanna come out
Can you help me out?
Can I lean on you?

壞習慣,我知道
但我現在就需要你
你能夠幫我嗎?
我可以依靠你嗎?
經歷了這些日子
太陽也不想要出來
你能夠幫我嗎?
我可以依靠你嗎?

Oh, oh-oh-oh-oh-oh
Oh, oh-oh-oh-oh-oh
Can I lean on you?
Oh, oh-oh-oh-oh-oh
Oh, oh-oh-oh-oh-oh
Can I lean on you?

噢~
我可以依靠你嗎?

Hate to say that I'm lonely
Hate to say that I miss you
Hate to say that it's dark in here
But it's true, oh

不想承認說我很孤單
不想承認說我想念你
不想承認說這裡很暗
但這是事實

Bad habit, I know
But I'm needin' you right now
Can you help me out?
Can I lean on you?
Oh, can I lean on you?
You
Can I lean on you?

壞習慣,我知道
但我現在就需要你
你能夠幫我嗎?
我可以依靠你嗎?
經歷了這些日子
太陽也不想要出來
你能夠幫我嗎?
我可以依靠你嗎?

Hate to say that I love you
Hate to say that I need you
Hate to say that I want you
But I do

不想承認說我愛你
不想承認說我需要你
不想承認說我要你
但我就是如此

沒有留言:

張貼留言