2017年12月17日 星期日

[音樂] The Beach - Bite My Tongue

Youtube - The Beach - Bite My Tongue



今天又繞回來介紹這位非常有才的英國歌手 The Beach

同樣的 關於這傢伙的資訊依然不多 我只知道他還是有繼續寫出一堆好作品

上回介紹的歌曲是Thieves 是一首相對沉重的歌曲 >>傳送門<<

而這回要介紹的 Bite My Tongue 就沒有那麼沉重

雖然本身依舊不是一首正向的歌曲 但節奏比較強烈 

聽起來就比較輕鬆 

而且有趣的是 在我先前到日本東京旅遊的途中

竟然聽到路邊的店家在播放這首Bite My Tongue

當下一陣驚喜 然後和自己的旅伴分享這件事 但旅伴們一陣冷靜 

也是 這傢伙的的知名度還不夠 沒有高到連一般的台灣人都知道

但還是很開心 就好像是自己的眼光精確 

預先支持了一位很有可能會紅遍全球的好歌手一樣



以下是歌詞不負責中文翻譯

She says I need you now
But I don't know why
She's got this fairytale
But that's just not mine

她說我需要你
但我不知道為何
她有著這樣的童話故事般的情節
那並不是屬於我的故事

And I drink and smoke too much
She doesn't mind
But I know it's best for her
If I said goodbye

我抽了太多菸,喝了太多酒
她並不介意
但我知道這樣對她最好
如果我道了再見

And I think I've said it
I know that I did

而我覺得我說了
我知道我說了

Wish I could bite my tongue 
without tasting the blood
Of your broken heart my love
Wish I could (x2)

我好希望我就此打住
就不會嘗到鮮血的滋味
從你那破損的心,我的愛
我好希望

(Ohhhh)
But it's too late, too late, too late
But it's too late, too late, too late

但這已經太遲了
但這已經太遲了

I call you every night
Cause I know that's what you want
But I got this poison touch
And this won't last long

我每晚都打給你
因為我知道這是你會想要的
我有著這樣的令人厭惡的能力
但這不會繼續下去了

And I think that I've said it
I know that I did

而我覺得我說了
我知道我說了

Wish I could bite my tongue
Without tasting the blood
Of your broken heart my love
Wish I could (x2)

我好希望我就此打住
就不會嘗到鮮血的滋味
從你那破損的心,我的愛
我好希望

But it's too late, too late, too late
But it's too late, too late, too late

但已經太遲了
但已經太遲了

She says I need you now
But I don't know why
She's got this fairytale
But that's just not mine

她說我需要你
但我不知道為何
她有著這樣的童話故事般的情節
那並不是屬於我的故事

And I think I've said it
I know that I did

而我覺得我說了
我知道我說了

Wish I could bite my tongue
Without tasting the blood
Of your broken heart my love
Wish I could (x2)

我好希望我就此打住
就不會嘗到鮮血的滋味
從你那破損的心,我的愛
我好希望

But it's too late, too late, too late
But it's too late, too late, too late

但已經太遲了
但已經太遲了

--

這是關於一個覺得自己不夠好的人 提了分手

然後卻讓自己和對方都難過得要死的故事

很少可以見到這麼淺顯易懂的歌詞啊

--


Official Live Version


Official Acoustic Version






沒有留言:

張貼留言