2017年11月22日 星期三

[音樂] Cold War Kids - Love Is Mystical

Youtube - Cold War Kids - Love Is Mystical
Spotify - Cold War Kids - Love Is Mystical



Cold war Kids 中文翻成冷戰小子 是一個來自於美國加州的獨立搖滾樂團

成軍已經超過10年 而這之中成員做過幾次更換 從四人樂團擴增到五人

而創團成員剩下兩位 主唱Nathan和貝斯手Matt

這個有趣的團名是貝斯手 Matt在年輕時到東歐旅遊時

在布達佩斯見到公園裡 因為共產主義的衰落而被移除的雕像空位

而這個名稱就出現在他的腦海之中 況且他們本身也是活在冷戰時期的孩子

之後便用這個靈感和幾的好友創建了這個樂團



Cold War Kids 歷年來一共發行了六張專輯 在美國的搖滾和另類榜上都有不錯的成績

他們的音樂中時常會出現鋼琴的音色 這大概是我喜歡他們的原因之一

而也因為鋼琴的出現 比較容易帶入其他的音樂元素到搖滾樂之中

像是藍調或是靈魂樂 也讓他們的音樂聽起來更加的繽紛

而今天要介紹的Love is Mystical 收錄在Cold War Kids的第六張專輯中(2017)

是該專輯的首張單曲 也是爬榜成績最好的一首曲目

在這首曲目也能把主唱Nathan多變渾厚的嗓音一聽無遺




以下是歌詞不負責中文翻譯

And when my heart won't break
An empty space between my lungs
And when my knees won't shake
I'll drink to find inspiration
Cause I'm a red blooded man
But I can't see behind the sun
A supernatural plan
Is coming to meet me now

當我不再心碎
在我的肺臟間的空洞
當我的雙腳不再顫抖
我靠著酒精尋找靈感
因為我是個留著紅色鮮血的人
沒辦法看到太陽之後的事物
一個超越自然的計畫
就要在我身上體現

Living life with no need for the brakes
Something happens when I lean on my mistakes

過著不需要煞車的生活
有些事情發生當我拿著過錯當藉口

Love is mystical
Love will break the chains
You might feel invincible
And you might be afraid
Light in darkness will show you the way
Give you the power to believe again

愛是神祕的
愛會打破枷鎖
你或許會感到無懈可擊
而你或許會感到害怕
黑暗中的光芒會指引著你
給予你力量去再次相信

Cause I'm a rational man
And I can see how far I've come
(I can see how far I've come)
But I don't know where to stand
Or who's coming to meet me now

因為我是個理性的人
而我可以看到我已經走了多遠
但我不知道該在何處立足
或是誰將會和我相遇

Living life with no need for the brakes
Something happens when I lean on my mistakes
If the words are true
And the words reveal the same
I come alive when I don't even think

過著不需要煞車的生活
有些事情發生當我拿著過錯當藉口
如果這些話是實話
而他所揭示也是事實
當我完全沒思考時我便活過來

Love is mystical
Love will break the chains
You might feel invincible
And you might be afraid
Light in darkness will show you the way
Give you the power to believe again

愛是神祕的
愛會打破枷鎖
你或許會感到無懈可擊
而你或許會感到害怕
黑暗中的光芒會指引著你
給予你力量去再次相信

Oh, can't you hear the future is calling
For heaven's sake
It's either hell or high water
Let's get outta this place
I feel your skeptical eyes
On my mental state
I lift my hands to the sky
And I lower the stakes, oh yeah
And I lower the stakes, oh yeah
And I lower the stakes

你沒聽見未來的呼喚嗎
以天堂之名
赴湯蹈火
讓我們離開這個地方
我感覺到你懷疑的眼光
對於我的精神狀況
我舉起手指向天空
我便降低了風險
我便降低了風險
我便降低了風險

Love is mystical
Do you feel the same?
Love is irresistible
It's calling out your name
Light in darkness will show you the way
Give you the power to believe again
Give you the power to believe again
Give you the power to believe again
Give you the power to believe again
Give you the power to believe again

愛是神祕的
你也這麼想嗎?
愛是無法抗拒的
他正呼喚著你的名字
黑暗中的光芒會指引著你
給予你力量去再次相信

To believe again
To believe again

再次去相信
再次去相信

--

我猜這應該要是首勵志的好歌曲

但我真的看不太懂 翻起來也到處卡

唉唷

--


同場加映

Studio live version


Live Version





沒有留言:

張貼留言