2014年10月15日 星期三

[音樂] Will and the people - lion in the morning sun




威爾與夥伴

每次要思考這些團名 都覺得倍感困惑啊

但我想這個中文名字應該還算說得過去 但我還是用英文團名好了

Will and the people是來自英國的樂團 創立於2010

曲風輕快 節奏不會這麼重 樂器的聲音基本上不太會蓋過人聲

而同一個曲目中常常有變奏的出現 產生出不小的反差

而且總是有許多許多的合音 也是這個團有趣的地方



主唱並不是Power十足 高亢渾厚沙啞的那型

有點像是 Fun. Nate Ruess 多變華麗的聲音

Will and the people的主唱 Will Rendle 會出現壓喉嚨用力嘶吼的聲音

至於Lion in the morning sun

也是我壓根都理解不了的歌曲名稱啊

這麼有點可愛又有點霸氣的名稱 到底是有什麼涵義呢?




以下是歌詞不負責中文翻譯


I am a man you see and one day I will be
A lion in the morning sun
Lazy pulling daisies at doobie past three
A lion in the morning sun
One day I'll get fat and sit in my chair
Lying in the morning sun
Making the most of my full head of hair
Lion in the morning sun

我就是你所見到的人,而有一天我會變成
晨曦下的雄獅
在清晨的雲霧中刺著繡花
晨曦下的雄獅
有一天我會變胖,坐在我的椅子上
躺在晨曦之下
賣弄著我滿頭的頭髮
晨曦下的雄獅

What about all the grass between your toes?
It's a part of you and a part of me... la la la la
Where are the ladies?
With all the zebra gravies for a drink

關於那些在你腳趾間的青草
那是你的一部份也是我的一部分
女士們跑哪去了
正享用著斑馬肉湯呢

Woa wow wow, leave me where I'm having fun!
That's lying in the morning sun
And tell me when the day is done
Cause I'm a lion in the morning sun

讓我留在讓我愉快的地方吧
那就是躺在晨曦之下
然後告訴我那天已經過了
因為我是晨曦下的雄獅

See, the mane on my head gives power to my brain
Lion in the morning sun
The rain in Spain falls mainly on the plain
Lion in the morning sun
Shaking my tail like the panthers at night
Lying in the morning sun
Growling at dogs just to give them a fright
Lion in the morning sun

看,我頭上的鬃毛是我腦袋力量的泉源
晨曦下的雄獅
西班牙的雨勢多半下在平地上
晨曦下的雄獅
像豹一樣甩著尾巴
躺在晨曦之下
對著狗咆哮只為了嚇嚇牠們
晨曦下的雄獅

I could be king and sing like a fatso for what it's worth
From the planet earth in an opera house
But I'm a lion, and I ain't scared of no mouse

我可以成為國王然後對著值得的事情唱著歌
從地球行星到歌劇廳
我是隻獅子,但我連隻老鼠都嚇不著

Woa wow wow, leave me where I'm having fun!
That's lying in the morning sun
And tell me when the day is done
Cause I'm a lion in the morning sun

讓我留在讓我愉快的地方吧
那就是躺在晨曦之下
然後告訴我那天已經過了
因為我是晨曦下的雄獅

I feel hungry
Please just don't come near me
Danger
I'll be sleeping
So please don't wake me...Yea
I feel hungry
Please just don't come near me
Danger
I'll be sleeping

我餓了
請別輕易靠近我
很危險
我會睡去
所以請不要吵醒我
我餓了
請別輕易靠近我
很危險
我會睡去

Woa wow wow, leave me where I'm having fun!
That's lying in the morning sun
And tell me when the day is done
Cause I'm a lion in the morning sun
I'm a lion in the morning sun

讓我留在讓我愉快的地方吧
那就是躺在晨曦之下
然後告訴我那天已經過了
因為我是晨曦下的雄獅
晨曦下的雄獅

Hey! Leave me where I'm having fun!
Oh, oh oh I'm a lion in the morning sun!
Yeah baby, a lion in the morning sun!
I'm a lion in the morning sun! 

讓我留在讓我愉快的地方吧
晨曦下的雄獅
晨曦下的雄獅

我是晨曦下的雄獅

--

結果

我依舊搞不懂

管他的  好聽就好XD


沒有留言:

張貼留言