2019年7月15日 星期一

[音樂] Ryan Mack - Sofa

Youtube - Ryan Mack - Sofa
Spotify - Ryan Mack - Sofa


粉蝨專業--->傳送門

今天要來介紹的是一位來自於愛爾蘭的歌手 Ryan Mack

以前經曾為一個小有名氣的Youtubes男孩翻唱團體Hometown的一員

在解散後他跑去當了搬家工人

從男孩團體到搬家工人 這樣的轉變似乎相當的劇烈

而顯然得也是劇烈到讓Ryan自己也無法適應

他最終還是以一個獨唱歌手的身分回到了舞台上

然而 歌唱的路卻不是這麼順遂 除了第一首單曲外

超過一年間的作品都沒有得到太多的迴響

直到這首SOFA才逐漸受到矚目




以下是歌詞不負責中文翻譯


We've been moving slowly
But now that we're alone
I'd like to get to know you
A little better

我們曾經放慢腳步
但現在我們都獨自一人
我想要認識你
多一點點

'Cause you're trying to be careful
And I don't want to be rude
You've been acting like an angel
But I know what you can do

因為你總是表現得小心翼翼
而我也不想要顯得冒犯
你總是表現得像個天使
但我知道你還可以做什麼

Think I'm sleeping on the sofa
Do your parents even know ya?
They caught me kissing on your shoulder
Just the other night
And now we're barely sober
I can feel you taking over
Move your body closer
Lay it next to mine

我躺在沙發上想著
你的父母知道嗎?
他們見到我親吻你的肩膀
就在前幾晚
而現在我們都快醉了
我可以感覺到你得主動
更加地靠近我
躺在我的身邊

The sun is slowly rising
Our clothes are on the floor
If your father only knew me
He'd be coming back
Running back home

太陽慢慢地升起
我們的衣服全都在地上
如果你的父親了解我
他一定會回來
趕著回來

'Cause I'm trying to be careful
And you don't want to be rude
We've been lying on the floor
Why don't we move it to the room?

因為我總是表現得小心翼翼
而你也不想要顯得冒犯
我們曾躺在地板上
為什麼不進到房間裡呢

Think I'm sleeping on the sofa
Do your parents even know ya?
They caught me kissing on your shoulder
Just the other night
And now we're barely sober
I can feel you taking over
Move your body closer
Lay it next to mine

我躺在沙發上想著
你的父母知道嗎?
他們見到我親吻你的肩膀
就在前幾晚
而現在我們都快醉了
我可以感覺到你得主動
更加地靠近我
躺在我的身邊

I've been trying to be careful
But I lose myself with you
Don't pretend that we're both angels
When we know that it ain't true
I'm not sleeping on the sofa
'Cause I'm lying in your room
Now I wonder if they'll notice
When they see my clothes on you

我總是表現得小心翼翼
但我已經全心的投入在你身上
不需要假裝我們都是天使
當我們都知道那不是事實
我沒有睡沙發上
因為我躺在你的房間裡
現在我想如果他們發現了
幫他們見到我的衣服在你身上

Think I'm sleeping on the sofa
Do your parents even know ya?
They caught me kissing on your shoulder
Just the other night
And now I'm barely sober
I can feel you taking over
Move your body closer
Lay it next to mine (Oh, lay it next to mine)

我躺在沙發上想著
你的父母知道嗎?
他們見到我親吻你的肩膀
就在前幾晚
而現在我們都快醉了
我可以感覺到你得主動
更加地靠近我
躺在我的身邊

--

好露骨的一首歌喔XD

--


Live Version



沒有留言:

張貼留言