2018年7月11日 星期三

[音樂] Little Hours - How Could I Love You?

Youtube - Little Hours - How could i love you?
Spotify - Little Hours - How could i love you?


[詞窮了一陣子 我又帶著一堆好音樂回來啦]

Little Hours 是一個來自於愛爾蘭的樂團 

在愛爾蘭的最北部 卻又不是北愛爾蘭的多尼戈爾郡

樂團最一開始是由兩位成員組成Ryan McCloskey 與John Doherty兩人組成

但後來兩人決議拆夥 此樂團便成為John Doherty作為主唱的單人樂團


Little Hours大約在2015年成立 而打從第一張單曲Tired發行時我就注意到這團了

主唱John的嗓音渾厚帶勁 還有濃濃的愛爾蘭腔 真的很對我的胃

但由於曲風有點抑鬱 有點悲傷 所以我也只是把它們放在值得注意的名單上

等待他們後續的作品 能不能有一些愉快些的作品


雖然這首How could i love you? 也不算是愉快的作品 

但至少節奏比較重一點 聽起來比較順耳



以下是歌詞不負責中文翻譯

How could I love you?
If I fail to make it?
Don't fear, don't mind it
Is easier to say

我該如何去愛你?
如果我無法做到
別怕別在意
那是說的簡單

And I don't want you to be holding places
How could I love you?
And you need more than this consolation
You need more than

More than I can give

而我不想要你陷在這裡
我該如何去愛你?
你需要更好的慰藉
你需要更多
多過我可以給的

You should know that
You've got too much patience for this
But I think is wasted on me

你應該要知道
你對這事有著太多的耐心
但我覺得這浪費在我身上了

I think you're too young to know this
I think you're too young to go slow
Too young to know how
How this part goes (x2)

我覺得你太年輕而無法看清
我覺得你太年輕而無法放慢腳步
你太年輕而無從得知
這劇情會怎麼走 (x2)

How could I love you?
If I fail to make it?
Don't fear, don't mind it
Is easier to say

我該如何去愛你?
如果我無法做到
別怕別在意
那是說的簡單

And i don't want you to be holding places
I think you're wasted on me

而我不想要你陷在這裡
我覺得你浪費在我身上了

I think you're too young to know this
I think you're too young to go slow
Too young to know how
How this part goes (x2)

我覺得你太年輕而無法看清
我覺得你太年輕而無法放慢腳步
你太年輕而無從得知

這劇情會怎麼走 (x2)

If you're in love with this feeling
That's just feeling gone to waste
I've been tempted by the flavour
I've been cheated by the taste

如果你在戀愛中帶有這種情感
那便是已經浪費掉的情感
我已經被那香氣誘惑了
我已經被那味道騙走了

If you're in love with this feeling

That's just feeling gone to waste

如果你在戀愛中帶有這種情感

那便是已經浪費掉的情感

No, how could I love you
Could I love you
How could I love you
Could I love you (x2)

我該如何去愛你?
我能愛你嗎?
我該如何去愛你?
我能愛你嗎? (x2)

I think you're too young to know this
I think you're too young to go slow
Too young to know how

How this part goes (x2)

我覺得你太年輕而無法看清
我覺得你太年輕而無法放慢腳步
你太年輕而無從得知


這劇情會怎麼走 (x2)

--

感覺上是一首男方另結新歡 女方還不知道 或是在苦苦等待的歌曲

有點難過呢

--


同場加映

Studio Live Version





沒有留言:

張貼留言