2016年3月6日 星期日

[音樂] Josef Salvat - Hustler

Youtube - Josef Salvat - Hustler
Spotify - Josef Salvat - Hustler

這是一個Josef Salvat 連發的節奏

廢話不多說 馬上來聽聽這首整張專輯裡最灰暗的一首歌

雖然灰暗 但也讓Josef說故事的能力一覽無遺

整個唱出那個黑暗與糾結 當然我是無法感同身受啦
(活在幸福中的人(舉手))

這是專輯中的第三首歌 而第二首就是Paradise >>傳送門<<


以下是歌詞不負責中文翻譯


It's not easy on my bed sheets
It's not easy on my nerves
It's not easy on my conscience
It's not easy on my soul

這很困難,在我的床單上
這很困難,在我的神經上
這很困難,對我的良知來說
這很困難,對我的靈魂來說

This is not what you wanted
What you wanted for me
I know that much now
My apologies

這並不是你想要的
你想要對我做的
現在我了解更多了
我很抱歉

You would call me a harlot
You would call me a whore
But see I'm a man now
I'm worth so much more

你會叫我娼妓
你會叫我流鶯
但現在我已經是個男人
我值得更多

But I've got the heart of a hustler
With a hustler's pain
I've got the heart of a hustler
With all the hustler's shame

但我已經有了視錢如命的心
也深嚐視錢如命的痛楚
我已經有了視錢如命的心
與所有掙錢中的恥辱

I've got the body of a lover
With a masochist's brain
I've got the heart of hustler
I'm playing a dangerous game

我有著人人都愛的身體
還有受虐狂的思緒
我已經有了視錢如命的心
我正在玩著危險遊戲

The mind says no sir
But the body says please
The heart stays silent
Such a silent tease

我的腦袋可能說著不要
但身體卻說請來吧
真心保持著沉默
真是個諷刺的沉默

And I don't know why I'm telling you this
Maybe I've gotta get it off my unholy chest
There's a road once traveled
But one I haven't walked down yet

我不知道我幹嘛告訴你這些
或許我正把這些從我不潔的心中剷除
那有一條曾被走過的道路
但也是我還沒踏上的旅途

And it calls my name (it calls my name)
Yes it calls my name
It's a darker path
And it calls my name

然後他呼喚了我
對,他呼喚了我
這條更黑暗的道路
他呼喚了我

I've got the heart of a hustler
With a hustler's pain
I've got the heart of a hustler
With all the hustler's shame

我已經有了視錢如命的心
也深嚐視錢如命的痛楚
我已經有了視錢如命的心
與所有掙錢中的恥辱

I've got the body of a lover
With a masochist's brain
I've got the heart of hustler
I'm playing a dangerous game

我有著人人都愛的身體
還有受虐狂的思緒
我已經有了視錢如命的心
我正在玩著危險遊戲

I'm playing a dangerous game
I'm playing a dangerous game
I'm playing a dangerous game
I'm playing a dangerous game

我正在玩著危險遊戲(x4)

I've got the heart of a hustler
With a hustler's pain
I've got the heart of a hustler
With all the hustler's shame

我已經有了視錢如命的心
也深嚐視錢如命的痛楚
我已經有了視錢如命的心
與所有掙錢中的恥辱

I've got the body of a lover
With a masochist's brain
I've got the heart of hustler
I'm playing a dangerous game

我有著人人都愛的身體
還有受虐狂的思緒
我已經有了視錢如命的心
我正在玩著危險遊戲

I've got a hustler's heart
I've got a hustler's heart
I've got a hustler's heart
I've got a hustler's heart

我已經有了視錢如命的心(x4)

I've got a hustler's heart
I've got a hustler's heart
I've got a hustler's heart
I've got a hustler's heart

我已經有了視錢如命的心(x4)

--

真的是很黑暗的歌曲

Hustler 代表的意思是 用不擇手段賺錢的人

而在Josef的一篇訪談中提到 這首歌確實就是在描述一個rent boy

但我還是喜歡翻成視錢如命 畢竟這樣的描述

也可以在各種黑暗的交易上 像是毒品或軍火之類的

--


下一首歌 Punchline >>傳送門<<

沒有留言:

張貼留言