2015年1月31日 星期六

[音樂] Noah and the whale - 5 years time

Youtube - Noah and the whale - 5 years time
Spotify - Noah and the whale - 5 years time


(我實在無法理解 來自官方的MV居然只有240P)

Noah and the whale 是來自於英國的團體

曲風偏向民謠 而後轉得比較接近POP-ROCK

初始的組成有六個成員 分別是 主唱 BASS 鼓手 吉他 和音 以及不可缺少的小提琴手

有配置小提琴手的團我覺得都很不錯 通常小提琴都能給人放鬆的感覺

後來負責合聲的女歌手和主唱分手 順便離團 而Noah and the whale就變成五人制的樂團




我很喜歡主唱的聲音 慵懶 不會太高亢 不會給人很壓力

有可能是人種辨識困難導致 我一直覺得主唱 Charlie Fink 長得很像某電影明星

連小提琴手 Tom Hobden 也很像哪個電影人

還是說英國人都長得很像(誤)

 5 years time 依我個人的見解

這是首幻想的歌曲 幻想著自己和對方有著五年的快樂時光

但實際上可能只是個可憐的單戀

但又也許只是緬懷著過去的日子




以下是歌詞不負責中文翻譯

Oh, well in 5 years time
We could be walking around a zoo
With the sun shining down over me and you
And there will be love in the bodies of the elephants too
And I'll put my hands over your eyes but you'll peek through

噢,在五年之間
我們可能會在動物園中閒晃
就在陽光灑落在你我身上的地方
愛情也會存在大象的身體裡
我會輕輕蓋住你的雙眼但你還是會偷看

And there will be sun sun sun all over our bodies
And sun sun sun all down our necks
And there will be sun sun sun all over our faces
And sun sun sun so what the heck

而那裡將會有陽光陽光沐浴著我們的身體
而陽光陽光輕吻著我的脖子
而陽光陽光佔據了我們的臉龐
而陽光陽光在搞什麼鬼

Cause I'll be laughing at all your silly little jokes
And we'll be laughing about how we used to smoke
All those stupid little cigarettes and drink stupid wine
Cause it's what we needed to have a good time

我會嘲笑著你的冷笑話
而我們會一起回首過往吸菸的日子
那些愚蠢的煙和那些愚蠢的酒
那正是我們所需要的好日子

But it was fun fun fun when we were drinking
And it was fun fun fun when we were drunk
And it was fun fun fun when we were laughing
And it was fun fun fun, oh it was fun

但我們飲酒的快樂快樂是無法比擬的
而我們微醺的快樂快樂是無法比擬的
而我們歡笑的快樂快樂是無法比擬的
快樂是無法比擬的,那真愉快

Oh, well I'll look at you and say it's the happiest I've ever been
And I'll say I no longer feel, I have to be James Dean
And she'll say yeah well I feel oh pretty happy too
And I'm always pretty happy when I'm just kicking back with you

我會看著你然後告訴你這是我最快樂的時光
而我會說我不再這個麼覺得,我要向詹姆士狄恩那般叛逆
而她會說我也感到很快樂
而我也覺得很快樂當我和你混再一起

And it'll be love love love all through our bodies
And it'll be love love love all through our minds
And it'll be love love love all over her face
And love love love all over mine

而那會是愛愛愛繞在我們身邊
而那會是愛愛愛穿過我們的心靈
而那會是愛愛愛洋溢在我們臉上
而愛愛愛充滿了我

And though really all these moments are just in my head
I'll be thinking about them as I'm lying in bed
And I know that really it might not even come true
But in my mind I'm having a pretty good time with you

而就算這些時光不停在我腦中旋轉
我會不時的念著它,就如同我需要睡眠一樣
而我知道這應該不可能會成真
但我的心靈已經和你共度了美好時光

Oh in 5 years time I might not know you
In 5 years time we might not speak
In 5 years time we might not get along
In 5 years time you might just prove me wrong

在五年之中我或許不會認識你
在五年之中我們或許不會對談
在五年之中我們或許不會獨處
在五年之中你或許就證明我錯了

Oh there will be love love love wherever you go

而那將會有愛愛愛如影隨形

--

曲子很輕快 但...

這是一首單戀的悲情歌啊 啊啊啊啊啊啊啊

聽完有種淡淡的哀傷

--

同場加映

Youtube - Acoustic Version



Noah and the whale  諾亞與鯨魚

沒有留言:

張貼留言