2014年5月28日 星期三

[音樂] Augustana - Love In The Air

Youtube - Augustana - Love In The Air (Audio)
Spotify - Augustana – Love In The Air


Augustana是一個成立於美國加州的樂團 最最最有名的一首歌就是Boston 

而他的原本是一個很標準的四人制樂團 

成軍至今已經超過十年了 大概是以每三年一張專輯的速度出產音樂

所以品質真的不錯 反觀台灣的免洗歌手們 (嘆)




但樂團在2013年後就幾乎解散 只剩下主唱一人還在其中


而成為名符其實的一人樂團

Augustana 最近推出了新的專輯 Life Limitating Life

第一波推出MV的歌曲便是專輯的第一首歌 Ash and Amber


但Ash and amber 一開始並沒有抓住我的耳朵 輕快 但沒有對胃


順著專輯聽下去 聽到第三首的時候


OH YES!!就是這首了 輕快前奏 再加上背景合唱的呼呼聲

馬上就得到我的心 而且是一首甜滋滋歌


以下是不負責中文翻譯


Tell the band they'll have to wait
Ain't no time to hesitate
Cause you and I are tied to fate
Whether you like it or not

告訴那個樂團他們可能要等等
我們還需要一點時間猶豫
因為我和你都對命運感到疲憊
不管你喜不喜歡

You don't have to tell me twice
I ain't too proud to take advice
With a heart as cold as ice
You're the sugar to my spice

你不必告訴我兩次
我太驕傲以至於聽不進建議
有著一顆冰冷的心
你卻是我的蜜糖

It's alright if you need a little time
Baby I don't mind, I'll be on the line
It's alright if you get a little scared
Life's unfair, but man I swear I feel love in the air

沒關係的,如果你需要多一點時間
寶貝我不介意,我會乖乖等著
沒關係的,如果你覺得有點害怕
人生本來就不公平,但聽著我發誓我感覺到愛情已經在你我之間

What is done is in the past
They say the good things never last
But you and I are falling fast
I'd like to test that theory out

過去發生的事情已經過去了
人們總是說好事無法長存
而你和我陷入得很快
讓我想試著證明那句話是錯的

We're raising up three children now
Little Mary, Elloise and Townes
Took me a while to figure out
Just how lucky I am

現在我們帶大了三個孩子
Mary, Elloise, Townes
這花了我好一段時間才了解
我是多麼的幸運

It's alright if you need a little time
Baby I don't mind, I'll be on the line
It's alright if you get a little scared
Life's unfair, but man I swear I feel love in the air

沒關係的,如果你需要多一點時間

寶貝我不介意,我會乖乖等著
沒關係的,如果你覺得有點害怕
人生本來就不公平,但聽著我發誓我感覺到愛情已經在你我之間

Tell St. Peter at the gate
Yeah you might be running a little late
Old man's gonna have to wait
Cause I ain't done with you yet

告訴天堂門前的聖彼得
你可能會遲到了
那老傢伙可得等等
因為我還沒和你過完人生

Said I'd hold you as the sun goes down
Ain't no need to wander around
Tell the kids to gather round
Man that's as good as it gets

我會握著你的手直到太陽落下

可以繼續幽遊漫步
讓孩子們聚在身邊
這有多麼美好

It's alright if you need a little time

Baby I don't mind, I'll be on the line
It's alright if you get a little scared
Life's unfair, but man I swear I feel love in the air

沒關係的,如果你需要多一點時間

寶貝我不介意,我會乖乖等著
沒關係的,如果你覺得有點害怕
人生本來就不公平,但聽著我發誓我感覺到愛情已經在你我之間

--


主唱同樣有著很得特的嗓音 我真的不知道怎麼會有這麼多種嗓音


但反正就是很不錯 我很喜歡 高音略為尖銳 有些鼻音 但該沙啞的地方 也不會失望

雖然是搖滾 但聲音有時卻有種軟綿綿的感覺 不會有那種耳朵被強暴的感覺






Augustana   奧古斯塔納樂團  

沒有留言:

張貼留言