2019年10月18日 星期五

[音樂] ILLENIUM - Good Things Fall Apart ft. Jon Bellion

Youtube - ILLENIUM - Good Things Fall Apart ft. Jon Bellion
Spotify - ILLENIUM - Good Things Fall Apart ft. Jon Bellion


(Jon Bellion那特殊的律動怎麼看怎麼好笑XD)


今天要來推薦這首歌 Good Things Fall Apart

是由美國知名電音DJ 鳳凰之子 ILLENIUM

和我也超級喜歡的Vocal Jon Bellion合作的曲目

ILLENIUM 本名叫做 Nicholas D. Miller 出生於美國芝加哥 卻是在舊金山長大

而後又搬到丹佛市來進行他的音樂事業


從小就有音樂夢想的他在2013年起就陸續有作品推出

而在2016能更正式的推出了第一張專輯 Ashes

而後有2017年的Awake以及2019年的Ascend 三張作品都有不錯的評價

而在Ascend 中與Jon Bellion合作的曲目Good Things Fall Apart

在Youtube加起來已經有兩千多萬的點閱人次 威力十足 令仁愛不釋耳

除了ILLENIUM 本身的音樂才華在本曲目中發揮的淋漓盡致外

Jon Bellion那萬用的Vocal也是發揮的超好

讓這首曲目榮登我今年最愛的歌曲之一




以下是歌詞不負責中文翻譯


Did I say something wrong? Did you hear what I was thinking?
Did I talk way too long when I told you all my feelings that night?
Is it you? Is it me? Did you find somebody better?
Someone who isn't me, 'cause I know that I was never your type
Never really your type

我說錯什麼了嗎?你天見我在想的事情了嗎?
我在向你表白的那晚說了太多東西了嗎?
是你的關係?還是我?你找到更好的另一半了?
不是我的那個人,因為我知道我從來都不是你的型。
從來都不真的是你的型。

Overthinking's got me drinking
Messing with my head, whoa

想了太多,讓我沉溺於酒精之中,
也讓我的腦子一片混亂

Tell me what you hate about me
Whatever it is, I'm sorry
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
I know I can be dramatic
But everybody said we had it
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

告訴我你討厭我哪一點
不管為何,我都很抱歉
我知道我可能也點戲劇化
但所有人都認為我們間曾有點火花

I'm coming to terms with a broken heart
I guess that sometimes good things fall apart

我正是適應著心碎的狀態
我猜有時候美好的事物終有結局

When you said it was real, guess I really did believe you
Did you fake how you feel when we parked down by the river that night? That night?
That night when we fogged up the windows in your best friend's car
'Cause we couldn't leave the windows down in December
Whoa

當你說這是真的,我想我是真的相信你
你是否掩蓋住你的想法,當我們把車停在河邊的那晚,那晚?
那晚當我們被霧氣包圍在你最好的朋友的車子內
因為我們無法在寒冬中開的窗戶

Tell me what you hate about me
Whatever it is, I'm sorry
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
I know I can be dramatic
But everybody said we had it
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

告訴我你討厭我哪一點
不管為何,我都很抱歉
我知道我可能也點戲劇化
但所有人都認為我們間曾有點火花

I'm coming to terms with a broken heart
I guess that sometimes good things fall apart

我正是適應著心碎的狀態
我猜有時候美好的事物終有結局

Overthinking's got me drinking
Messing with my head, oh

想了太多,讓我沉溺於酒精之中,
也讓我的腦子一片混亂

Tell me what you hate about me (Tell me)
Whatever it is, I'm sorry (Oh, I'm sorry)
Yeah, yeah, yeah (Oh, I'm sorry), yeah, yeah, yeah
I know I can be dramatic (I know I can be)
But everybody said we had it
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

告訴我你討厭我哪一點(告訴我)
不管為何,我都很抱歉(我很抱歉)
我知道我可能也點戲劇化(我知道我可能)
但所有人都認為我們間曾有點火花

I'm coming to terms with a broken heart
I guess that sometimes good things fall apart

我正是適應著心碎的狀態
我猜有時候美好的事物終有結局

--


Lyrics Videos

這個動畫也是做的夠美,把Illenium鳳凰的意象,

再把Jon Bellion那種電玩風格的意象融合再一起,美不勝收


(Acoustic Version)

不插電版本聽起來也是別有一番風味





沒有留言:

張貼留言