2019年3月25日 星期一

[音樂] Bo Baskoro - High (Keep Up)

Youtube - Bo Baskoro - High (Keep Up)
Spotify - Bo Baskoro - High (Keep Up)



今天要來介紹一位來自於美國奧克蘭波特蘭的男歌手 Bo Baskoro

網路上並沒有太多關於這位歌手的資訊

原因很簡單 因為他是一位獨立的創作歌手


在2014年時就推出了自己的EP 但是知名度並沒有太高

直到2016年推出的單曲 The woman

這首曲目讓他增添了些人氣 而在那之後已極為緩慢的速度推出新作

今天要介紹的曲目就是在2017年推出的單曲

也是Bo 目前點閱率最高的曲目

這首曲目也讓Bo那有爆發力的嗓音得以發揮的淋漓盡致

雖然內容有些沉重


以下是歌詞不負責中文翻譯


I was brought up with some hope of an
Archetype but never grow old of it
Mom's old church friends thought so anyways
Broken cash is how I've grown up and
No real dad is all I've known and my
Body fights against me on most days

我被以充滿希望的模樣帶大
但那卻從沒有進到我的生命中
媽媽就教堂的朋友是這麼認為的
那丁點的金錢是我長大的依據
沒有父親是我所認知
而我的身體總是抗拒著我自己

I feel so ignorant, but I could never give up
Does anybody ever know when they got what they want?

我感到好愚蠢,但我卻無法放棄
有任何人知道什麼時候他們會得到他們想要的

All my hopes are up on the ceiling
And all my friends are high and I can't keep up
I can't keep up
Give me something I can believe in 'cause
All my friends are high and I can't keep up
I can't keep up

所有我的希望都懸在天花板上
而所有我的朋友都很興奮但我卻跟不上
我跟不上
給我一些我可以相信的事因為
所有我的朋友都很興奮但我卻跟不上
我跟不上

I'll sleep in a walk-in closet just
So that I could make a page of this
I stopped asking God for any breaks
I can't tell who's on my side when the
Halls reverberate behind me like
I'm the only one that makes mistakes.

我想乾脆睡在衣櫥裡
如此一來我就可以做出一整頁的這個
我停止向上帝祈求得到任何休息時間
我無法分辨誰站在我這邊當
整個大廳都在我的身後迴響著
我是唯一一個犯了錯誤的人

Does anybody know when it's time to grow up?
I know I'm getting old, but it feels like someone's stuck

有人知道什麼時候該長大嗎?
我知道我已經增長了歲數,但總感覺有人卡在這裡

Oh, all my hopes hang up on the ceiling
And all my friends are high and I can't keep up
I can't keep up
Give me something I can believe in
'Cause all my friends are high and I can't keep up,
I can't keep up no

所有我的希望都懸在天花板上
而所有我的朋友都很興奮但我卻跟不上
我跟不上
給我一些我可以相信的事因為
所有我的朋友都很興奮但我卻跟不上
我跟不上

Everyday I try to decide what you want
Choose it or deny being someone you like
'Cause I was told to lay it at the feet of someone who had a son
The difference between you and me is I would do 'most anything
'Cause I don't want to feel relief no I just want the remedy

我每天都試著去決定你想要什麼
選擇或否定成為像你一樣的人
因為我被告知去躺在那個有孩子的人的腳邊
你和我之間的差異是我會做任何事情
因為我不想感受舒緩,不,我要解藥

All my hopes hang up on the ceiling
My friends are high and I can't keep up
I can't keep up
Give me something I can believe in
'Cause my friends are high and I can't keep up
I can't keep up
I can't keep up
I can't
No, I can't keep up
No, I can't keep up

所有我的希望都懸在天花板上
而所有我的朋友都很興奮但我卻跟不上
我跟不上
給我一些我可以相信的事因為
所有我的朋友都很興奮但我卻跟不上
我跟不上
我跟不上
我無法
不,我跟不上
不,我跟不上


--

英文歌詞沒有正式的版本 我只能用著我的聽力加上網路資源來翻譯

可能會有錯誤

--

沒有留言:

張貼留言