2018年9月18日 星期二

[音樂] Elmore - Close To You

Youtube - Elmore - Close To You (acoustic)
Spotify - Elmore - Close To You


(acoustic)

(Youtube上沒有單曲的音源 請點擊上方Spotify連結)

Elmore是一個本名為Oliver年輕的創作歌手 來自於愛爾蘭 目前的曲風以民謠為主


他有著厚實的聲音  不算太濃烈的愛爾蘭腔


聽起來是相當的舒服



Elmore是一個單人的Project 雖然並不活躍 但在兩三年間還是有三首單曲發行


但很明顯的 在今年(2018) 5-6月之間 這個Project 已經被Oliver放棄 


取而代之的是 和一位好友組成叫做Wild Heaven的民謠雙人團體


但Wild Heaven目前還沒有正式的作品推出 從社群網站上看的出來他們有在努力


而這兩個人的聲線一人高一人低 配起來相當和諧


讓我有點期待他們接下來的表現




以下是歌詞不負責中文翻譯
Walking down the same old road

But all these stories are getting old
And I've been trying to cleanse my soul

沿著熟悉的道路走下去

所有的故事都在變老
而我也一直試著淨化我的靈魂

Oh, darling now

Is the kind of thing you gotta do alone

噢,親愛的 現在

是那種你必須要獨自進行的事嗎?

Down this road we're marching now

Oh yeah ye-ye-yeah
Singing alone to my favorite song
Life is hard, if I have to tell you the truth
But no no, darling no
I don't care
Just once I close to you

我們沿著這條路走著

Oh yeah ye-ye-yeah
唱著我最喜愛的歌
人生很艱困,如果我得要告你事實
但不,親愛的,不
我不在意
只要我能夠靠在你身邊

And we'll be standing on the rooftops, yeah

Watching as the sun drops,
Every word I say to you is true
Singing songs at midnight, yeah no
To finish off the great night,
Darling you can find me
Close to you

我們會站在屋頂上

看著太陽西下
所有我對妳說的話都是真的
但午夜唱著歌
來完結這美好的夜晚
親愛的你會發現
我正在你身邊

What's the rush?

Darling take your time, oh oh oh
I'll be yours and you'll be mine, oh
And I don't know if you know,
But girl you're one of a kind
Oh my darling no,
A woman like you
These days is hard to find

急什麼?

親愛的你慢慢來
我屬於你的你也屬於我
而我不知道你是否了解
但女孩你是萬中選一
噢親愛的
像你這樣的女人
現在已經找不到了

And we'll be standing on the rooftops, yeah

Watching as the sun drops,
Every word I say to you is true
Singing songs at midnight, yeah no
To finish off the great night,
Darling you can find me
Close to you

我們會站在屋頂上

看著太陽西下
所有我對妳說的話都是真的
但午夜唱著歌
來完結這美好的夜晚
親愛的你會發現

我正在你身邊

yeah no, o-o-oh no no ye-eh oh


And we'll be standing on the rooftops,

Waiting for the sun 'till drops, now
Every sing I say to you is true
Singing songs at midnight, yeah
To finish off the great night,
Darling you can find me
Close to you

我們會站在屋頂上

看著太陽西下
所有我對妳說的話都是真的
但午夜唱著歌
來完結這美好的夜晚
親愛的你會發現

我正在你身邊

Walking down the same old road

But all these stories are getting old

沿著熟悉的道路走下去

所有的故事都在變老

--

1 則留言: