2017年10月26日 星期四

[音樂] Chris Ayer - Stay Another Night

Youtube - Chris Ayer - Stay Another Night 
Spotify -  Chris Ayer - Stay Another Night

今天要來介紹一位來自於美國維吉尼亞的男歌手 Chris Ayer

今年33歲的Chris 早在2003年就已經發行了自己的EP

是個很年輕 資歷卻很深的歌手 唱作俱佳的他 就連歷年來的專輯

也幾乎都是自己發行的 沒有經過唱片公司的經營

雖然沒有大紅 卻也成功在樂海中前行了許多年 沒有在這潮流中被淹沒
(我想這和他的帥臉或許也有點關係XD)


而不同於多數創作歌手 曲風可能會被侷限在某些區域

Chris 的曲風非常的寬廣 從 流行搖滾、民謠、藍調到今天這首電子舞曲

他不斷的嘗試新風格 而他溫暖的聲線在這些音樂中也是百搭

把焦點放回到Stay Another Night

這首歌曲是 Chris 和一位製作人 Palm Trees一起合作的曲目

在Spotify上兩人是共同掛名的 但我不知道為何在Youtube上沒有

聽起來就像是一首沒有很舞曲的EDM 但卻非常的好聽



以下是歌詞不負責中文翻譯

I don't want to talk about the way things are
Cause i wanted it how they were, go back
We were in it, it was not so long ago, we didn't know, but we felt your
There was a rhyme and a time to release our minds, making plans of how we were gonna get out
And on my chest, on my neck i could feel your breath,
How does caller of the wild ever get so loud

我不想討論事情怎麼會發至此
因為我想要事情像以前一樣,回到過往
我們曾經投入於此,那並不久以前,我們不知道,但我們感受著
那有著詩詞與時間來釋放我們的思緒,規劃著該如何離去
而在我的胸膛,我的頸上,我可以感覺到你的氣息,
為何那狂野的呼喚會變得這麼大聲

I know it's calling you now
There's no reason to hide

我知道那正在呼喚著你
沒有必要去隱藏

Won't you stay another night
Lie together in the fading light
Wake the neighbors one more time
Like it ain't, like it ain't goodbye       x2

你何不多留下個夜晚吧
一起躺在逐漸灰暗的燈光下
再次把鄰居給吵醒
就好像,就好像沒有再見 

I know that you're leaving soon
(like it ain't, like it ain't)
Let me feel your body in this room
(like it ain't, like it ain't)

我知道你很快就要離開
(就好像,就好像)
讓我在這房間裡感受你身體吧
(就好像,就好像)

Sit back,
Said you're taking your wasted time cause we wander it all so long, but you
Do you burn it out on fire that every night like everybody knows,
But you not stop
You gotta leave today and you say that you gave it too much time of your best year
Do you wanna, so just sit right here, we are alright tonight, i don't want to waste your life

袖手旁觀,
你說你要收回你所浪費的時間,因為我們閒晃了太久,但你
你難道沒有夜夜都像火一般燃燒且大家都知道嗎。
但你不停止
你今天就要離開,而你說我付出了太多了黃金年歲
你想這樣,那就坐在這,我們今晚相安無事,我不想浪費你的人生

I know it's calling you now
There's no reason to hide

我知道那正在呼喚著你
沒有必要去隱藏

Won't you stay another night
Lie together in the fading light
Wake the neighbors one more time
Like it ain't, like it ain't goodbye       x2

你何不多留下個夜晚吧
一起躺在逐漸灰暗的燈光下
再次把鄰居給吵醒
就好像,就好像沒有再見 

I know that you're leaving soon
(like it ain't, like it ain't)
Let me feel your body in this room
(like it ain't, like it ain't) x2

我知道你很快就要離開
(就好像,就好像)
讓我在這房間裡感受你身體吧
(就好像,就好像)

Wouldn't ask for more
World has fall tomorrow x3

不會多問些什麼
世界會在明天毀滅

Wouldn't ask for more
like it ain't goodbye

不會多問些什麼
就好像沒有再見

Won't you stay another night
Lie together in the fading light
Wake the neighbors one more time
Like it ain't, like it ain't goodbye      x2

你何不多留下個夜晚吧
一起躺在逐漸灰暗的燈光下
再次把鄰居給吵醒
就好像,就好像沒有再見 

I know that you're leaving soon
(like it ain't, like it ain't)
Let me feel your body in this room
(like it ain't, like it ain't) x2

我知道你很快就要離開
(就好像,就好像)
讓我在這房間裡感受你身體吧
(就好像,就好像)

--

很明顯的是一首分手歌 翻譯完之後才發現

這是有很多性暗示的歌曲 男主角滿腦子都是性愛 然後想要分手炮

--

這首歌的歌詞有一半都是我聽出來的 可能會有些錯誤

歡迎指正喔

--
同場加映

Acoustic Version




沒有留言:

張貼留言