2017年7月30日 星期日

[音樂] VACAY - The Other Side

Youtube - VACAY - The Other Side


本名為Levi Randall的VACAY 是一位自於加拿大多倫多的一位年輕的歌手

他是身兼 多才多藝的詞曲創作人 唱功優秀的歌手 以及電視歌舞劇的主要演員
(Lost & found music studios / By Netflix)

在VACAY這個名號之前 他曾和另外兩個人組成樂團The Juliets 

走的是Teen Pop/Rock 的路線 但很顯然地在這個樂團上他並沒有發光發熱

而隨後樂團解散 (或是休團 關於這個團體的資訊實在少到誇張) 

而在2016年他以VACAY推出了第一首單曲 The Other Side 

走的風格也從POP轉變成Folk 而且歌聲中多了些成熟 技巧也更加純熟

也是這首歌讓他的聲音與創作實力被較多人看見 

目前在Spotify上的點播次數已經超過了一百萬次 以這樣的獨立歌手來說

這已經是很優秀的成績了

但會不會是一位一曲歌手 就讓我們繼續等下去囉




以下是歌詞不負責中文翻譯

So hard to see that hurt on your face
Hold me, I'll help you carry the weight
I'm right here

我好不忍心見到你那受傷的表情
抱著我吧,我會幫你承擔那重量
我就在這裡

I'm your escape
我就是你的避風港

Think about our distance every day
Hole in your spirit keeps you away
I'm right here
Please turn my way

每天想著我們之間的距離
你靈魂的巨洞讓你遠離我
但我就在這裡
請走向我吧

Without your love my world is gray
With a lonely heart
No, I can't think straight
Arms are strong
Yeah, I'll keep you safe
Let me show you

沒了你的愛我的世界是灰色的
還有著一顆孤單的新
不,我無法思考
我的手臂很強壯
我可以讓你安心
讓我告訴你吧

Oh, my baby, I've been dying here
On the other side
Oh, my baby, will you heal the pain
In my troubled mind
I'll be waiting till the end of time
Just to feel your light
Oh, my baby, I've been dying here
On the other side
On the other side

噢,我的寶貝,我已經行尸走肉好久了
在另一個世界
噢,我的寶貝,你能治癒這痛楚嗎
在我受損的思緒中
我會一直等著你直到最後
只為了感覺你的光芒
噢,我的寶貝,我已經行尸走肉好久了
在另一個世界
在另一個世界

Lying down, freezing on this concrete floor
Dreaming's tough, need to feel your warmth
I'm right here
Just come to shore

躺下,靜止在這水泥地板上
做夢是艱困的,需要感受你的溫暖
我就在這裡
來到我這裡吧

Without your love my world is gray
With a lonely heart
No, I can't think straight
Arms are strong
Yeah, I'll keep you safe
Let me show you

沒了你的愛我的世界是灰色的
還有著一顆孤單的新
不,我無法思考
我的手臂很強壯
我可以讓你安心
讓我告訴你吧

Oh, my baby, I've been dying here
On the other side
Oh, my baby, will you heal the pain
In my troubled mind
I'll be waiting till the end of time
Just to feel your light
Oh, my baby, I've been dying here
On the other side
On the other side

噢,我的寶貝,我已經行尸走肉好久了
在另一個世界
噢,我的寶貝,你能治癒這痛楚嗎
在我受損的思緒中
我會一直等著你直到最後
只為了感覺你的光芒
噢,我的寶貝,我已經行尸走肉好久了
在另一個世界
在另一個世界

Oh, my baby, I've been dying here
On the other side
Oh, my baby, will you heal the pain
In my troubled mind
I'll be waiting till the end of time
Just to feel your light
Oh, my baby, I've been dying here
On the other side
On the other side

噢,我的寶貝,我已經行尸走肉好久了
在另一個世界
噢,我的寶貝,你能治癒這痛楚嗎
在我受損的思緒中
我會一直等著你直到最後
只為了感覺你的光芒
噢,我的寶貝,我已經行尸走肉好久了
在另一個世界
在另一個世界

--

怎麼辦 我每次都覺得這種歌好甜

但是 每次歌詞都好像很苦情XD

--

沒有留言:

張貼留言