2016年12月23日 星期五

[音樂] Will Joseph Cook - Message

Youtube - Will Joseph Cook - Message
Spotify - Will Joseph Cook - Message



Will Joseph Cook 是一個來自英國的年輕歌手 好像還不到20歲

大概是剛出道沒多久吧 網路上關於他的個人資訊真的不多

只知道是英國人 自己寫歌自己唱 曲風並不是非常POP

尤其和現在的主流有不小的差距 被I tune歸類到Alternative


他的聲音不錯 但也沒有到很突出 在這茫茫的歌手海之中

一定要走出他自己的風格才有辦法繼續走著這條路

而這首Message算是Will所發行的第一首歌曲 在2015年的時候

簡單的伴奏 算是很和我的胃口




以下是歌詞不負責中文翻譯

It's pulling my heart out, the perfect day
The feeling that nothing could take this away
Oh, if we had a message, I think it got lost
Maybe I'm closer now, than we ever got

這美好的一天,把我的心給扯了出來
這感覺像是沒有任何東西可以像這一樣
噢,如果我們有條訊息,我想它寄丟了
或許我很靠近了,有史以來的靠近

Yeah you'll find me where I lay, always
Was something switching off? Did I miss it?

你會在我躺下的地方找到我
有什麼東西被關上了嗎?我錯過了嗎?

Oh, I feel like following
Following my heart again
Don't feel like listening, listening
Or playing that part again
Oh, if we had a message (Message)
I think it got lost (Got lost)
Turning right back around (Message)
I could be something more than all this (Got lost)

噢,我覺得像是跟著
再次跟著我的內心
不像是傾聽,傾聽
或是再次扮演著傾聽的角色
噢,如果我們間有條訊息(訊息)
我想它寄丟了(丟失)
驀然回首(訊息)
我可以比這些鬼東西都更好(丟失)

Tearing up silence, killing time
Drinking our feelings on it, tasted like wine
Oh if we had a message, I think it got lost
But I'm feeling closer now, than we ever got

低聲啜泣,浪費時間
灌著我們的情感,嘗起來像是酒
噢,如果我們間有條訊息,我想它寄丟了
但我覺得更靠近了,有史以來的靠近

Yeah you'll find me where I lay, always
Was something switching off? Did I miss it?

你會在我躺下的地方找到我
有什麼東西被關上了嗎?我錯過了嗎?

Oh, I feel like following, following
Following my heart again
Don't feel like listening, listening
Or playing that part again
Oh, if we had a message (Message)
I think it got lost (Got lost)
Turning right back around (Message)
I could be something more than all this (Got lost)

噢,我覺得像是跟著
再次跟著我的內心
不像是傾聽,傾聽
或是再次扮演著傾聽的角色
噢,如果我們間有條訊息(訊息)
我想它寄丟了(丟失)
驀然回首(訊息)
我可以比這些鬼東西都更好(丟失)

All we ever wanted was to have what we had
Never what I wanted for it to get this bad
Oh now baby, the sweetest little sting
I can't stomach the things my memory sings

我們所要的正是我們從前擁有的
我從來都不想要事情變成這副德行
噢寶貝,那最甜的心頭刺
我無法吞下那些美好的回憶

Oh, I feel like following, following
Following my heart again
Don't feel like listening, listening
Or playing that part again
Oh, if we had a message (Message)
I think it got lost (Got lost)
Turning right back around (Message)
I could be something more than all this (Got lost)

噢,我覺得像是跟著
再次跟著我的內心
不像是傾聽,傾聽
或是再次扮演著傾聽的角色
噢,如果我們間有條訊息(訊息)
我想它寄丟了(丟失)
驀然回首(訊息)
我可以比這些鬼東西都更好(丟失)

--

我想 這應該又是一首失戀歌

怎麼感覺一直選到失戀歌

但又為什麼這些人的失戀歌都這麼好聽XD

--

1 則留言:

  1. 感謝翻譯!
    好喜歡WJC,希望可以翻譯新歌Wayside,這首真的好好聽~

    回覆刪除