2016年4月6日 星期三

[音樂] Walking on Cars - Ship Goes Down

Youtube - Walking on Cars - Ship Goes Down (非官方)
Spotify - Walking on Cars - Ship Goes Down

哈囉 4月份首PO 又回到Walking on cars 了

我真的有夠愛這個團的 今天要介紹的是Ship Goes Down

但這首歌並不是之前推過的單曲 也不是主打的歌曲

單純是專輯裡的一首歌 不偉大也不卑微

所以它並沒有MV 也沒有官方的音訊檔在Youtube上 就連私人的都沒有

想聽的朋友就只能用Spotify囉

上一篇Speeding Cars >>傳送門<<


這首Ship Goes Down 是專輯裡的第四首歌

應該是整張專輯裡最輕快開心的一首歌了 雖然從主唱Patrick嘴裡還是有點悲傷的感覺

但已經夠輕快而且琅琅上口了



以下是歌詞中文不負責翻譯


Well it looks like it's happening
They're tying rockets to my shoe string
Know that timing, it isn't perfect
But I promise it will be worth it

這看起來是發生了
他們讓我騎虎難下
我知道這個時間點,並不是最完美的
但我保證這一定值得

So take my heart for the weekend
Take my heart for the night
And take my heart for the weekend
And take it all through your life

那麼就帶走我的心吧,在這周末
帶走我的心吧,在這夜晚
然後再帶走我的心吧,在這周末
然後把它帶進你的一生

Oh, if the ship goes down
Then I'm going down with it
Oh, if it hits the ground
I'll be laying next to it
Oh, if the ship goes down
Then I'm going down with it
Yeah I'm going down, I'm going down
I'm going down with it

噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
噢,如果它撞到地面
我會就躺在它的旁邊
噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
我會一同沉沒,我會一同沉沒
我會和它一同沉沒

I made a promise to myself
Imagine be like anyone else
I understand that people may hate me
But all of that's okay with me

我對自己做了承諾
想像如同別人一樣
我了解人麼可能會恨我
但那對我來說都沒關係

So take my heart for the weekend
Take my heart for the night
And take my heart for the weekend
And take it all through your life

那麼就帶走我的心吧,在這周末
帶走我的心吧,在這夜晚
然後再帶走我的心吧,在這周末
然後把它帶進你的一生

Oh, if the ship goes down
Then I'm going down with it
Oh, if it hits the ground
I'll be laying next to it
Oh if the ship goes down
Then I'm going down with it
I'm going down, I'm going down
I'm going down with it

噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
噢,如果它撞到地面
我會就躺在它的旁邊
噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
我會一同沉沒,我會一同沉沒
我會和它一同沉沒

I'm going down with it
I'm going down with it
I'm going down with it
I'm going going down
I'm going down with it

我會和它一同沉沒X5

Oh, if the ship goes down
Then I'm going down with it
Oh, if it hits the ground
I'll be laying next to it
Oh, if the ship goes down
Then I'm going down with it
Yeah I'm going down, I'm going down
I'm going down with it

噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
噢,如果它撞到地面
我會就躺在它的旁邊
噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
我會一同沉沒,我會一同沉沒
我會和它一同沉沒

Now all we did for this
All we did for me
All we did for this
All we did for you

現在我們曾為這做的
我們曾為我做的
我們曾為這做的
我們曾為你做的

Oh, if the ship goes down
Then I'm going down with it
Yeah I'm going down, I'm going down
I'm going down with it

噢,如果這船沉了
我會和它一同沉沒
我會一同沉沒,我會一同沉沒
我會和它一同沉沒

--

我想 這應該是一首告白 或求婚的歌曲吧

被一群夥伴設計 然後就硬著頭皮上去告白/求婚

述說著我會和你一直到最後

就算是船沉了 我也會死守到最後 然後一起落在海床上

--

同場加映

Live Version




沒有留言:

張貼留言