2016年2月22日 星期一

[音樂] Josef Salvat - Open Season

Youtube - Josef Salvat - Open Season
Spotify - Josef Salvat - Open Season


Josef Salvat是一位來自於澳洲 目前旅居於英國倫敦的歌手

他其實很早就在寫歌 但沒有受到太多的注目

直到2014年推出的EP中 翻唱Rihanna的Daimond 然後被Sony的電視部門看上

作為廣告宣傳用歌 而當然本身就有唱片部的Sony也不會讓這個人才從指間溜走

立刻把他簽了下來 創作能量不停的Josef也在這幾兩年中不斷推出單曲

一首首好歌集結成張專輯 在20160216年於全球上市


Josef的風格偏向 電子流行 很符合現在的大趨勢

但他的電子卻沒有那麼的電子 還是以人聲為主 沒有讓音樂壓過聲線

也不會有過長的電子間奏加上董茲董茲的節奏 (畢竟他不是DJ)

Josef的音樂和嗓音都偏向灰暗 就連有些歌詞也偏向灰暗

有些人把他和Lana Del Rey 來做比較

我個人是比較喜歡Josef的 他的灰色的低音 慵懶有種說唱的感覺

高音卻有種說不上的溫暖感 大概是和低音比較後的結果吧

而Open Season這首歌 做為專輯的第一首歌 自然有它該有的氣勢

也把Josef的特色展現出來 一聽就中了他的毒

完全無法停止聽著他的音樂



以下是歌詞不負責中文翻譯


We used to have it all planned
We thought we knew what it all looked like
We were looking out on the greatest view

我們從前都把它規畫好了
我們以為我們知道那看起來會如何
我們在最美的風景上看著窗外

We were raised to take a stand
We were raised to keep an open mind
We believed we'd just sail on through

我們被教導要有自己的立場
我們被教導要有開放的心態
我們相信我們只是過客

Now I'm a hundred miles an hour
Sitting in my palace without any power
Alone in the dark
We're alone in the dark

現在我處於上百哩的時速
坐在沒有權利的皇宮中
獨自在黑暗中
我們獨自在黑暗中

Thought we could always try a bit harder
But if the dice don't wanna roll in your favor
It falls apart, the fantasy falls apart

想過我們總是該在努力一些
但如果命運總是不站在你這邊
那分崩離析,幻想都幻滅

And this is open season
Time is up, time to be leaving
Head on down this very arbitrary road

而這便是狩獵季了
時間到了,是該離去
朝向這變化萬千的道路

Armor up, and say your prayers
From underdogs and millionaires
I heard you better off on your own
But I ain't gonna face this hunt alone

武裝吧,然後說著你的禱文
從底層人物到千萬富翁
我聽說你最好要靠自己
但我不想要獨自面對這獵捕

So I'll be needing you
And I know you'll be needing me too
We're in this game together
We're in this game together

所以我需要你
而我知道你也將會需要我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

And I believe in you
And I know you believe in me too
We're in this game together
We're in this game together

而我相信你
而我知道你也相信我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

All the faces we've forgotten
All the tracks we've given up
Only saw you for a moment
No it was nowhere near enough

所有我們遺忘的臉孔
所以我們放棄的音軌
只看見了你一會
不,那只是隔靴搔癢

But I take it as it comes
I take it as I only can
I take it all, and run where it goes

但我當作他已經到來
我當作那只有我辦的到
我全盤接受,然後追隨著他到海角天涯

'Cause this is open season,
Time is up, time to be leaving
Head on down this very arbitrary road

因為這是狩獵季了
時間到了,是該離去
朝向這變化萬千的道路

Armour up, and say your prayers
From underdogs and millionaires
I heard your better off on your own
But I ain't gonna face this hunt alone

武裝吧,然後說著你的禱文
從底層人物到千萬富翁
我聽說你最好要靠自己
但我不想要獨自面對這獵捕

So I'll be needing you
And I know you'll be needing me too
We're in this game together
We're in this game together

所以我需要你
而我知道你也將會需要我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

And I believe in you
And I know you believe in me too
We're in this game together
We're in this game together

而我相信你
而我知道你也相信我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

So I'll be needing you.

我將會需要你

We're only at the start

我們才剛開始而已

So I'll be needing you
And I know you'll be needing me too
We're in this game together
We're in this game together

所以我需要你
而我知道你也將會需要我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

And I believe in you
And I know you believe in me too
We're in this game together
We're in this game together

而我相信你
而我知道你也相信我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

So I'll be needing you
And I know you'll be needing me too
We're in this game together
We're in this game together

所以我需要你
而我知道你也將會需要我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

And I believe in you
And I know you believe in me too
We're in this game together
We're in this game together

而我相信你
而我知道你也相信我
我們都陷在這遊戲中
我們都陷在這遊戲中

So I'll be needing you

所以我需要你

--

這首歌像是在和自己對話

需要自己的 決心、靈感、才能等等

也可以套用在家庭的庇蔭 反正我確定不是一首情歌就對了
(錯了也不要怨我)

--


同場加映 (Live Version)

--

Josef Salvat - Paradise

沒有留言:

張貼留言