2016年1月3日 星期日

[音樂] This Wild Life - History

Youtube - This Wild Life - History
Spotify - This Wild Life - History

This Wild Life 當初看到這名字 便私自認為這是一個搖滾團

不然至少也是個龐克團 再不然再不然也是電音Pop

點開來聽之後才發現 竟然是Acoustic風的Pop 雙人組

而且還意外的溫馨好聽



後來才開始做了點小研究 原來原來 This Wild Life剛組團的時候

正是一個標準的龐克樂團 這也說明了為何主唱的聲音會帶有一點龐克味

而後在演出中發現 自己 Acoustic的歌曲反倒比較受人喜愛與注目

而且主唱Kevin的嗓音其實偏溫柔 唱起龐克恐怕也挺吃力

所以我覺得這樣的也挺好的

源自於加州的樂團 在2010年組團 2012年的Puppy Love讓他們脫胎換骨

放棄了早先推出的龐克風的專輯 變成現在的風格

而在2014年推出了Acoustic的專輯 而今天這首 History便收錄其中





以下是歌詞不負責中文翻譯

You should not get what you have not earned
What I do from here is none of your concern
It didn’t work, yeah I know it hurts
But it’s gotta give before it gets much worse

你不該拿不是你應得的
從現在起我做的事已經和你不相干
那沒有成功,我知道那很痛
但這會結束,在一切變得更糟之前

Oooh, gotta give up on you, oooh
Oooh, gotta give up on you, on you

我會放棄你
我會放棄你

We’ve got a lot of history
But there’s too much space between you and me
You have plans, yeah I have dreams
But do I have the guts in me
To leave, leave, pack my shit and leave
Leave, leave

我們有很多過往
但卻有過多間隔在你我之中
你有你的計劃,我有我的夢想
但我有那個膽子嗎
去離開,離開,收拾我的一切然後離開
離開,離開

The irony gets the best of me
I’m sad that we split, but you’re still happy
What I gave to you was more than memories
What you took from me wasn’t worth anything

諷刺中可以見到最好的我
我很傷心我們分開了,但你還是開心
我所給你的不僅僅是記憶
而你拿走的不值一毛錢

Oooh, gotta give up on you, oooh
Oooh, gotta give up on you, on you

我會放棄你
我會放棄你

We’ve got a lot of history
But there’s too much space between you and me
You have plans, yeah I have dreams
But do I have the guts in me
To leave, leave, pack my shit and leave
Leave, leave, oh

我們有很多過往
但卻有過多間隔在你我之中
你有你的計劃,我有我的夢想
但我有那個膽子嗎
去離開,離開,收拾我的一切然後離開
離開,離開

You never cared enough, you never earned my trust
You just took what you could get
You never lift me up, I never feel your love
I know exactly what this is

你總是不夠在乎,你總是不想贏得我信任
你只是拿走你所要拿的
你從來沒有讓我開心,我從來沒感受到我的愛
我很了解這到底是什麼意思

I’m tired of the weight when you lean on me
If I fell you would never stay to carry me

我對於你加諸在我身上的重量感到疲憊
如果我跌倒,你絕對不會留下來接住我

We’ve got a lot of history
But there’s too much space between you and me
You have plans, yeah I have dreams
But do I have the guts in me
To leave, leave, pack my shit and leave
Leave, leave

我們有很多過往
但卻有過多間隔在你我之中
你有你的計劃,我有我的夢想
但我有那個膽子嗎
去離開,離開,收拾我的一切然後離開
離開,離開

--

這是一首分手歌

淺顯易懂

--

兩個人長的都有點像壞人

可是做出來的音樂卻很優秀

證明了學音樂的人不會變壞(?)


同場加映

Youtube Live Version




沒有留言:

張貼留言