2015年7月28日 星期二

[音樂] A great big world - I really want it

Youtube - A great big world - I really want it 
Spotify - A great big world - I really want it 

A great big world 浩瀚宇宙 (很開心google已經幫我命好名了)

是一個成立於美國紐約的雙人組合 是個很單純直接的流行組合

沒有現在火熱的電音浩室 也不是不死的搖滾 就是單單純純的POP

而且是聽起來非常舒服的POP 也不是那種一定要搭配MV看到養眼的歌手才有辦法聽下去的歌

兩個男生在2011年首次合作 2012年浩瀚宇宙才開始跟著其他歌手的巡演


而在2013年 讓兩位大紅大紫的歌終於推出 相信如果是有些微注意西洋流行音樂的人

應該肯定都會知道 就是 feat. Christina Aguilera  的 Say something

Christina用著難得細膩的聲音配著兩個很乾淨單純的男聲 編織成一首動聽的歌曲

但這首並不是我今天要介紹的歌 些微的受不了這種慢慢的悲歌 會讓我失去元氣XD

今天 一如往常地介紹著輕快輕鬆的歌曲

兩個人的聲音老實說還挺像的 不認真去區分真的會以為只有一個人在唱
 (有一個人比較圓滑 一個比較有爆發和些微的沙啞)

音質本身都挺乾淨 合音起來也不會覺得尷尬不搭

而 I really want it 是他們在2015年推出的專輯中的第四首歌 也是節奏比較重 比較輕快的歌

因此第一時間就抓住我的耳朵了



以下是歌詞不負責中文翻譯


So tell me what are we living for?
I say we chuck inhibitions
And sell our souls to rock and roll
I need to know what I'm missing

告訴我我們為何而活
我說我們要打破藩籬
把我們的靈魂獻給搖滾
我需要知道我到底缺少了什麼

So turn it up on the stereo
Somebody light the ignition
What the hell are you waiting for?
It's time to make a decision

那就把立體音響打開吧
有人點亮了火焰
你到底在等待什麼
是時候要做出選擇了

I'm feeling the world go round
It's spinning me upside down
I'm finally homeward bound

我感到世界不停的旋轉
轉到我覺得天翻地覆
我終於踏上回家的路

I'm not giving up
It's crawling under my skin
And I don't care if I sin
I really want it
I really want it
I really want it right now
I really want it right now

我沒有放棄
這已烙印在我的皮膚上
而我並不在意我是否有罪過
我真的很想
我真的很想
我現在就要
我現在就要

If there's a maker up above
Then why is nobody listening
You show me hate, and I'll show you love
It's not about your religion

如果有個實踐家在台上
那為什麼沒有人認真聽
你仇視我,我還是會以愛相待
這和你的信仰無關

We're always lookin' to someone else
Just take a look in the mirror
'Cause all you need is inside yourself
It couldn't be any clearer

我們總是羨慕其他人
但只要朝鏡子裡一望
你所需要的東西都存在你的身上
這不會再更明顯了

I'm feeling the world go round
It's spinning me upside down
I'm finally homeward bound

我感到世界不停的旋轉
轉到我覺得天翻地覆
我終於踏上回家的路

I'm not giving up
It's crawling under my skin
And I don't care if I sin
I really want it
I really want it
I really want it right now
I really want it right now

我沒有放棄
這已烙印在我的皮膚上
而我並不在意我是否有罪過
我真的很想
我真的很想
我現在就要
我現在就要

The more we love, the more we learn
The more we love, the more we burn
The more we love

付出越多的愛,學到更多的事
付出越多的愛,我們更加熾熱
付出越多的愛

So tell me what are we livin' for
I say we chuck inhibitions
And sell our souls to rock n' roll
I need to know what I'm missin'

告訴我我們為何而活
我說我們要打破藩籬
把我們的靈魂獻給搖滾
我需要知道我到底缺少了什麼

I'm feeling the world go round
It's spinning me upside down
I'm finally homeward bound

我感到世界不停的旋轉
轉到我覺得天翻地覆
我終於踏上回家的路

I'm not giving up
It's crawling under my skin
And I don't care if I sin
I really want it
I really want it
I really want it right now
I really want it right now

我沒有放棄
這已烙印在我的皮膚上
而我並不在意我是否有罪過
我真的很想
我真的很想
我現在就要
我現在就要

--

千萬不要把這首歌想歪

這其實是一首很正向的歌曲

兩個樂手說 這是在他們辭去原本的工作 決定投身音樂

想要成為 ROCK STAR

I really want to become a  rock star

而他們也確實辦到了 成為頗具名氣的DUO

--

同場加映


Youtube - Live version

(錄音室LIVE 兩個人的表現很好 幾乎沒有瑕疵)



沒有留言:

張貼留言