2017年8月22日 星期二

[音樂] Young Rising Sons - Carry On

Youtube - Young Rising Sons - Carry On
Soptify - Young Rising Sons - Carry On

Young Rising Sons 是一個來自於美國紐澤西州的獨立樂團 曲風偏向獨立、另類搖滾

團裡的成員目前有三人 主唱/吉他手  Andy Tongren 貝斯手Julian Dimagiba

和鼓手 Steve Patrick 是一個很標準的配置

主唱的聲音比較柔和 並不會像一般的搖滾樂團有嘶吼 或是有很明顯的撕裂音

高音也多半用假音來詮釋




樂團成立於2010年 花了些時間在這樂海中浮沉

最後才把團名訂定成Young Rising Sons

他們的作品並不多 而且還沒有完整的專輯 多半以EP或單曲的方式發行

他們在2014年第一張同名EP中 就已High這首歌打響了名號

之後也陸續有不錯的作品推出 而到2017年推出了這首Carry on

對我來說 這首歌便是他們當前站上最高點的作品

以後會不會爬得更高我不知道 但這首歌已經足夠成為他們的代表作



以下是歌詞不負責中文翻譯


Oh my love, don't you worry
When the world gets cold
I'll hold your heart when it's heavy
And I won't let go, no
'Til my blood runs dry
I will never leave your side
Oh, I know we'll carry on

噢我的愛你無須擔心
當世界漸冷
當你感到沉重我會捧住你的心
而且我不會放手,不
直到我的血液流乾
我絕不會從你身邊離開
噢,我知道我們會繼續下去

Stay close
It's hard to make it when you're
On your own
If you get lost then I will lead you home
And all you need to know is
I'll be there
When no one is, no one is, yeah darling
I'll be there
And I'll tell you

靠近點
這將很難達成如果你
只靠著自己
如果你迷失了我會領著你回家
而你所要知道的只有
我會在那裡
當沒人如此、沒人如此,是的親愛的
我就會在那裏
然後告訴你

Oh my love, don't you worry
When the world gets cold
I'll hold your heart when it's heavy
And I won't let go, no
'Til my blood runs dry
I will never leave your side
Don't you worry
Oh, I know we'll carry on
Oh, I know we'll carry on

噢我的愛你無須擔心
當世界漸冷
當你感到沉重我會捧住你的心
而且我不會放手,不
直到我的血液流乾
我絕不會從你身邊離開
你無須擔心
噢,我知道我們會繼續下去

These days
I feel like I've become my own mistakes
All of my demons keep me wide awake
But then I hear you say
I'll be there
When no one is, no one is, yeah darling
I'll be there
And you tell me

這些日子
我覺得我好像成為了自己的過錯
所有我的心魔都阻止我清醒
但我聽見你說
我會在那裏
當沒人如此、沒人如此,是的親愛的
我就會在那裏
然後告訴你

Oh my love, don't you worry
When the world gets cold
I'll hold your heart when it's heavy
And I won't let go, no
'Til my blood runs dry
I will never leave your side
Don't you worry
Oh, I know we'll carry on
Oh, I know we'll carry on
Oh, I know we'll carry on

噢我的愛你無須擔心
當世界漸冷
當你感到沉重我會捧住你的心
而且我不會放手,不
直到我的血液流乾
我絕不會從你身邊離開
你無須擔心
噢,我知道我們會繼續下去 x3

I believe that life is worth it
Even if it's scarred or frayed
You don't need to be whole or perfect, no one is, no one is
You never know where the tide's gonna take us
You never know when the wave's gonna break
But I'll be there
When no one is, no one is

我相信這樣的人生是值得的
即便是充滿傷痕和磨損
你不需要做到完整或完美,沒人如此,沒人如此
你永遠不知道那裡的潮汐會帶走我們
你永遠不知道合適那浪潮會衝擊
但我會在那裏
當沒人如此,沒人如此

Oh my love, don't you worry
When the world gets cold
I'll hold your heart when it's heavy
And I won't let go, no
'Til my blood runs dry
I will never leave your side
Don't you worry
Oh, I know we'll carry on
Oh, I know we'll carry on
Oh, I know we'll carry on
(Oh, I know we'll carry on, oh, I know we'll carry on)

噢我的愛你無須擔心
當世界漸冷
當你感到沉重我會捧住你的心
而且我不會放手,不
直到我的血液流乾
我絕不會從你身邊離開
你無須擔心
噢,我知道我們會繼續下去 x3

--





沒有留言:

張貼留言