2016年11月29日 星期二

[音樂] Bonavox - Voice of the Ocean

Youtube - Bonavox - Voice of the Ocean
Spotify - Bonavox - Voice of the Ocean


Bonavox是一個來自於美國加州的流行搖滾樂團 是一個五人制的標準樂團

在2013年成軍 2014年就發行了自己的第一張EP

並且參加了2014年在美國德州奧斯丁舉辦的 Grammy U competition

獲得了決選三名的其中一名 也因此打起了些許的知名度

但在這之後整整兩年都沒有新的作品 直到16年11月才推出新的單曲

樂團的組成相當多元 有美國人、德國、印尼和巴西人

還有聲音相當好聽的瑞典主唱Sandro Cavazza

主唱的低音很溫暖細膩 有種流水般流暢 到了高音又有種歇斯底里的瘋狂

而到了假音 配上技巧純熟的抖音和轉音 又是另一種輕柔的感覺

只可惜Bonavox在2016年推出的新單曲 卻更換了主唱

雖然其他樂團成員都還是一樣 但換了主唱 換了聲線 原本的那種感覺就全走調

希望新的他們能找到新的路線囉


以下是歌詞不負責中文翻譯

Come fiery wind
Salt of the sea
Warmth of the sun watching over me
The voice of the ocean is
Screaming my name
As I hit the surface of the sea

熾熱的風
鹹鹹的海
陽光的溫暖正看照著我
海洋的聲音正
呼喊著我的名字
當我撞進海洋

Where do we go?
When the storm is coming?
Let's cut to the waves
Before the sun is gone

我們會漂流到哪
暴風什麼時候會停歇
讓我們穿越海沆
在太陽離去之前

The waves are taking me
And I am free on the lines of the ocean
Blue is how I feel
My heart belongs to the sky and the ocean
And don't you rescue me
Here arises the king of the ocean
I'm never lost at sea, have faith in me
I am the king of the ocean

海浪帶著我
我自由的踏在海岸線上
湛藍是我所感受的
我的心屬於這海洋與天空
海洋之王正崛起
我不會在海洋中迷失,我有信心
而我這是海洋之王

Waves breaking in
So what if the sea
Chooses to finally swallow me?
I was wrong as a human
One with the fish
The beat of my heart is a raging sea

波浪拍打著
如果海洋
最後決定要吞噬我
我錯生為人
如果我是魚
我狂跳的心臟便是這憤怒之洋

But where do we go?
When the storm is coming?
Let's cut to the waves
Before the sun is gone

我們會漂流到哪
暴風什麼時候會停歇
讓我們穿越海沆
在太陽離去之前

The waves are taking me
And I am free on the lines of the ocean
Blue is how I feel
My heart belongs to the sky and the ocean
And don't you rescue me
Here arises the king of the ocean
I'm never lost at sea, have faith in me
I am the king of the ocean

海浪帶著我
我自由的踏在海岸線上
湛藍是我所感受的
我的心屬於這海洋與天空
你千萬不要試著拯救我
海洋之王正崛起
我不會在海洋中迷失,我有信心
而我這是海洋之王

(oh oh oh oh)
Here arises the king of the ocean
(oh oh oh oh)
Here I am, I am the king of the ocean

海洋之王正崛起
我在這,我就是海洋之王

And don't you rescue me
Here arises the king of the ocean
I'm never lost at sea, have faith in me
I am the king of the ocean

你千萬不要試著拯救我
海洋之王正崛起
我不會在海洋中迷失,我有信心
而我這是海洋之王

(oh oh oh)
(oh oh oh)

(oh oh oh)
Here arises the king of the ocean
(oh oh oh)
Here I am, I am the king of the ocean

海洋之王正崛起
我在這,我就是海洋之王

--

有點意義不明的一首歌

大概就是到海邊散心的人們心中的怒吼 又帶有點悲傷 與期許

只有海洋能夠容納這麼多的情緒了

--


其實我對自己有個小期許 就是每個月至少要有三篇音樂的介紹

但這個月太忙了

沒有太多時間找好音樂

只好在月底猛趕進度

沒有留言:

張貼留言