2018年8月19日 星期日

[音樂] Walking on Cars - Nothing's impossible

Youtube - Walking on Cars - Nothing's impossible
Spotify - Walking on Cars - Nothing's impossible



今天來推薦Walking on cars的歌曲 Nothing's Impossible

這首歌不同於先前推薦的歌曲 都是收錄在2016年的專輯

Everything this way 之中 上篇介紹文>>傳送門<<

這反而是收錄在2016年的改編自英國同名小說電影Mum's list 的電影原聲帶


應該是Walking on Cars特別為電影做的插曲

這首歌沿襲了 Everything this way 歌曲的風格

一樣是主唱Patrick低沉 略帶含糊 甚至有點接近呢喃的歌聲

和著有情緒張力與力量的高音

音樂的部分 一開始只是單純的吉他

進入第一次副歌後才加入了大家熟悉的鋼琴

第二次副歌才加入了較重的節奏與貝斯

這樣用樂器的編排 與主唱的歌聲 情緒層層疊加

而這首歌還比較罕見的加入了高音的嘶吼

那有種撕心裂肺的痛苦

同時 這首歌的長度也罕見的4分半

在現在追求快速且有洗腦旋律的POP或EDM潮流中 顯得難能可貴


BTW 最近Walking On Cars又開始活躍起來 看來新的音樂也不遠了




以下是歌詞不負責中文翻譯

Nothing's impossible
This life is a treat
You can leap from the sky
And land on your feet
God is irrelevant
You are who you are
I walk straight by normal days
Gazing at the stars

沒有不可能的事
這個人生就是個享受
你可以在天空中躍起
然後用自己的雙腳著地
這與上帝無關
你就是你
我如同一般的日子走在路上
凝視著群星

Well it works, it works
When you don't say goodbye
No I won't, I won't
Won't be home tonight

嗯,那成功了,成功了
當你不說再見
不,我不會,我不會
今晚不會孤單在家

If I fall, if I fall
My knees touch the ground
Well I know, I know
This way you'll be around
This way you'll be around

若我跌下,若我跌下
我雙膝著地
嗯,我知道,我知道
如此你就會在一旁
如此你就會在一旁

Hollywood's fantasy pulls you to your knees
And I think we've all got the dreamer's disease
Everything's magic or everything's stone
Seven billion people but some are alone

好萊屋的幻想使你跪下
而我想我們都得了白日夢的病
一切都很神奇或一切都很沉悶
七十億的人口卻有人孤單

Well it works, it works
When you don't say goodbye
No I won't, I won't
Won't be home tonight

嗯,那成功了,成功了
當你不說再見
不,我不會,我不會
今晚不會孤單在家

If I fall, if I fall
My knees touch the ground
Well I know, I know
This way you'll be around

若我跌下,若我跌下
我雙膝著地
嗯,我知道,我知道
如此你就會在一旁

Well it works, it works
When you don't say goodbye
No I won't, I won't
Won't be home tonight

嗯,那成功了,成功了
當你不說再見
不,我不會,我不會
今晚不會孤單在家

If I fall, if I fall
My knees touch the ground
Well I know, I know
This way you'll be around

若我跌下,若我跌下
我雙膝著地
嗯,我知道,我知道
如此你就會在一旁

Stop the lights
I lost the night, I (5X)

關上了燈
我在夜裡迷失,我 (5X)

Well it works, it works
When you don't say goodbye
No I won't, I won't
Won't be home tonight

嗯,那成功了,成功了
當你不說再見
不,我不會,我不會
今晚不會孤單在家

If I fall, if I fall
My knees touch the ground
Well I know, I know
This way you'll be around

若我跌下,若我跌下
我雙膝著地
嗯,我知道,我知道
如此你就會在一旁

--

一貫的Walking on Cars的悲傷歌曲

--





同場加映
(Live Version)



沒有留言:

張貼留言